ESOGÜ Akademik Açık Erişim Sistemi

Yedinci sınıf matematik dersi öğretim programının öğretmen görüşlerine dayalı olarak değerlendirilmesi

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisor Yenilmez, Kürşat
dc.contributor.author Avcu, Tevfik
dc.date.accessioned 2021-03-18T09:23:13Z
dc.date.available 2021-03-18T09:23:13Z
dc.date.issued 2009
dc.date.submitted 2009
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11684/2205
dc.description.abstract Bu çalışmanın amacı, Đlköğretim 7. Sınıf Matematik Dersi Öğretim Programı’nın öğretmen görüşlerine dayalı olarak değerlendirilmesidir. Nitel araştırma yöntemleri esas alınarak yapılan bu araştırmanın görüşme grubunu Eskişehir ili il merkezindeki ilköğretim okullarında çalışan ve 7. sınıflara yeni programı uygulamış olan 20 matematik öğretmeni oluşturmaktadır. Yarı-yapılandırılmış görüşme tekniği kullanılarak katılımcıların yeni program hakkında özgün ifadelerine dayalı olarak elde edilen veriler içerik analizi yoluyla değerlendirilmiştir. Araştırma sonuçlarına göre; öğretmenlerin yeni programı genel olarak olumlu bulmakla beraber uygulamada bazı güçlükler çektikleri tespit edilmiştir. Öğretmenler, bu sorunların kaynağını yeni programın öğreticiler ve öğrenenler tarafından henüz özümsenememesi olarak gördüklerini belirtmişlerdir. Karşılaşılan önemli sıkıntılar ise; okulların fiziki alt yapılarının yeni programın şartlarına hazır olmaması, ders saati süresinin yetersiz olması, çok sayıda etkinlik olması, sınıfların kalabalık olması, ölçmedeğerlendirme etkinliklerinin çok fazla ve karışık olması olarak sıralanmıştır. Araştırmanın sonunda elde edilen bulgular ışığında önerilerde bulunulmuştur. tr_TR
dc.description.abstract The purpose of this study was to evaluate the 7th grade mathematics curriculum based on teachers’ opinions. The study group of this qualitative research consist 20 mathematics teachers chosen randomly from primary schools in Eskişehir. Semi-structured interview method was used to determine the teachers’ opinions about 7th grade mathematics curriculum. Content analysis was used to analyze data. According to the results of the study, teachers have positive opinions about 7th grade mathematics curriculum but there were some problems in application. These problems originated in nonassimilation of new curriculum by both teachers and students according to the teachers opinions. Teachers expressed that the inefficiency of hard infrastructure of the schools for new curriculum, inefficient weekly course hours, too much activities, crowded classrooms, complex evaluation techniques made difficult to application of new curriculum. Finally, some suggestions were included for application of new curriculum. tr_TR
dc.language.iso tur tr_TR
dc.publisher ESOGÜ, Eğitim Bilimleri Enstitüsü tr_TR
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess tr_TR
dc.subject İlköğretim Matematik Öğretim Programı tr_TR
dc.subject Matematik Öğretmeni tr_TR
dc.subject Matematik Öğretimi tr_TR
dc.subject Program Değerlendirme tr_TR
dc.title Yedinci sınıf matematik dersi öğretim programının öğretmen görüşlerine dayalı olarak değerlendirilmesi tr_TR
dc.type masterThesis tr_TR
dc.contributor.department ESOGÜ, Eğitim Fakültesi, İlköğretim Matematik Eğitimi Anabilim Dalı tr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster