Bu arastırmanın temel amacı, 2005-2006 ögretim yılından itibaren uygulamaya
konulan ilkögretim 4. ve 5. sınıf fen ve teknoloji dersi ögretim programını ögretmen
görüslerine göre incelemektir.
Arastırma, tarama modelinde yapılmıstır. Arastırmanın çalısma grubu 2006-
2007 egitim-ögretim yılında Kütahya il merkezinde bulunan 38 ilkögretim okulunda
görev yapan 4. ve 5. sınıf fen ve teknoloji dersine giren ögretmenlerdir. Arastırmada
verilerin toplanması amacıyla ölçek gelistirilmistir. Verilerin analizinde, yüzde, frekans
degeri, ortalama ve standart sapmanın hesaplanmasından, “t testi”, “tek yönlü varyans
analizi testi” ve “LSD testi”nden yaralanılmıstır.
Arastırmanın sonucunda, ögretmenlerin fen ve teknoloji dersi ögretim
programının “kazanımlar” ve “içerik” boyutlarına iliskin olumlu görüs bildirirken;
“ögrenme-ögretme durumları” ve “ölçme-degerlendirme durumları” boyutlarına iliskin
bazı sorunlar yasadıkları görülmüstür. lkögretim 4. ve 5. sınıf fen ve teknoloji dersine
giren ögretmenlerin, etkinliklerin gerçeklestirilmesinde zaman yetersizliginden
kaynaklanan sorunlar yasadıkları elde edilen bulgular arasındadır. Ögretmenlerin
programı uygularken velilerle ve sosyal çevreyle iletisim kurmakta zorlandıkları
belirtilmistir. Ayrıca ögretmenlerin, okullardaki fen ve teknoloji dersine yönelik alt yapı
yetersizliklerini programın uygulanmasında engel olarak gördükleri sonucuna
ulasılmıstır. Programın ögrenciler açısından uygulanmasında ise ögretmenlerin sorun
yasamadıkları da bulunan sonuçlar arasındadır.
The primary purpose of this study is to examine the teacher views on elementary
4th and 5th grade science and technology course curriculum which was started to carry
out 2005-2006 academic year.
The study group was composed of 4th and 5th grade elementary teachers who
work in Kütahya including 38 elementary school in 2006-2007 academic year. Scale
was used the study for collection data. Percentages, frequencies, mean, standard
deviation, “t test”, “one way ANOVA” and “LSD test” was used in the analysis of the
data.
The results of the study indicated that teachers had positive opinions regarding
the “achievements” and “contents” dimensions of science and technology course
curriculum, while they had some problems regarding the “learning and teaching
process” and “measurement and evaluation process” dimensions. Moreover, it was
found that 4th and 5th grade elementary teachers had some problems resulting from
limited time in the application of those activities. The findings yielded that teachers also
had problems while communicating with parents and social environment. Infrastructure
deficiencies in schools were reported as an obstacle by teachers. No problem was
determined in relation to students.