ESOGÜ Akademik Açık Erişim Sistemi

İlköğretim öğrencilerinin matematik ve problem çözmeye ilişkin inançlar ile tutumlarının bazı değişkenler açısından incelenmesi

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisor Acat, M.Bahaddin
dc.contributor.author Uğurluoğlu, Elif
dc.date.accessioned 2021-03-11T13:03:12Z
dc.date.available 2021-03-11T13:03:12Z
dc.date.issued 2008
dc.date.submitted 2008
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11684/2119
dc.description.abstract Bu araştırmada, ilköğretim yedinci ve sekizinci sınıf öğrencilerinin matematik ve matematik problemlerini çözmeye ilişkin inançları ile tutumlarının ilgili olduğu düşünülen bazı değişkenler açısından farklılaşıp farklılaşmadığının ve bunlar arasında ilişkinin bulunup bulunmadığının belirlenmesi amaçlanmıştır. Araştırmada, ilişkisel tarama modeli kullanılmıştır. Araştırma, 2007-2008 öğretim yılında, Eskişehir il, ilçe ve köylerinden kümeleme örnekleme yöntemiyle seçilen okulların 7. ve 8. sınıflarında öğrenim gören 3556 öğrenciye “Öğrenci Bilgi Formu”, “Matematik Tutum Ölçeği”, “Problem Çözme Tutum Ölçeği” ve “Matematik ve Problem Çözme Đnanç Ölçeği” araçlarının uygulanması ile gerçekleştirilmiştir. Araştırma sonuçlarına göre, öğrencilerin matematik başarı seviyesi, gelir seviyesi, anne ve babanın öğrenim seviyesi arttıkça, yaşanılan yerleşim yeri büyüdükçe, öğrencilerin matematik ve problem çözmeye ilişkin tutumları ve inançları olumlu yönde gelişmektedir. Ayrıca öğrencilerin matematik ve problem çözmeye ilişkin tutumları ve inançları, sınıf düzeyine göre, 7.sınıf öğrencilerinin lehine; okul türüne göre, özel okulların lehine, anlamlı derecede farklılaşmaktadır. Öğrencilerin matematiğe ve problem çözmeye ilişkin tutumları, cinsiyet değişkenine göre farklılaşmazken; matematik ve matematik problemlerine ilişkin inançları, cinsiyete göre kız öğrencilerin lehine; matematik ve problem çözmeye ilişkin öz yeterlilik inançları, cinsiyete göre erkek öğrencilerin lehine anlamlı düzeyde farklılaşmaktadır. Öğrencilerin matematiğe ilişkin tutumları, problem çözmeye ilişkin tutumları, matematik ve matematik problemlerine ilişkin inançları, matematik ve problem çözmeye ilişkin öz yeterlilik inançları arasında anlamlı bir ilişki vardır. tr_TR
dc.description.abstract In this research, to answer the question that 7th and 8th grade students’ beliefs and attitudes towards matematics and mathematical problem solving were changed according to certain variables and to reveal the relationships of them was aimed. Relational survey model has been applied in this research. The research was executed by making the 3556 students, who were at 7th and 8th grade in middle schools which were chosen from Eskişehir by grouping method in 2007-2008 academic year, carry out “students’ information form”, “attitudes towards mathematics scale”, “attitudes towards mathematical problem solving scale” and “beliefs about mathematics and problem solving scale”. According to the results of the study, while students’ mathematics achievements, average income of family, the educational level of parents increase and the place lived by student become larger, the students’ beliefs and attitudes towards mathematics and mathematical problem solving are getting more and more positive. Furthermore, students’ beliefs and attitudes towards mathematics and mathematical problem solving have changed significantly according to grade level in favour of the 7th grade students and according to school type in favour of the private school. Students’ attitudes towards mathematics and mathematical problem solving haven’t changed according to gender but beliefs about mathematics and mathematical problems changed according to gender in favor of the girls and self-efficacy beliefs about mathematics and problem solving changed according to gender in favor of the boys. There was a meaningful relationship between attitudes towards mathematics, attitudes towards mathematical problem solving, beliefs about mathematics and mathematical problems, self-efficacy beliefs about mathematics and problem solving. tr_TR
dc.language.iso tur tr_TR
dc.publisher ESOGÜ, Eğitim Bilimleri Enstitüsü tr_TR
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess tr_TR
dc.subject Matematik tr_TR
dc.subject Problem Çözme tr_TR
dc.subject Tutum tr_TR
dc.subject İnanç tr_TR
dc.subject Öz Yeterlilik İnancı tr_TR
dc.title İlköğretim öğrencilerinin matematik ve problem çözmeye ilişkin inançlar ile tutumlarının bazı değişkenler açısından incelenmesi tr_TR
dc.type masterThesis tr_TR
dc.contributor.department ESOGÜ, Eğitim Fakültesi, İlköğretim Matematik Eğitimi Anabilim Dalı tr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster