Bu araştırmanın amacı, sinema filmleri içinde yer alan ürün yerleştirme stratejilerinin marka hatırlama üzerine etkisini incelemektir.
Araştırmanın verileri Türkiye'de vizyona giren "PARS: Kiraz Operasyonu” filmini izleyen izleyicilerden anket yoluyla toplanmıştır. İzleyicilere toplam 300 anket dağıtılmış, verilerin analizi uygun olarak geri dönen 273 anket üzerinden gerçekleştirilmiştir. Hipotezlerin analizinde ki-kare bağımsızlık testi kullanılmıştır.
Araştırmanın sonuçlarına göre, ürün yerleştirme stratejilerinin markaların hatırlanması üzerinde anlamlı etkisinin olduğu, demografik değişkenlerin ise markaların hatırlanması üzerinde anlamlı bir farklılık oluşturmadığı tespit edilmiştir. Ayrıca sonuçlar, sinema filmlerine ürünlerini yerleştiren firmalar ve film yapımcıları için yol gösterici nitelikte olup, önemli ipuçları içermektedir.
The aim of this research is to examine the influence of the product placement strategies which take place in movies, upon brand recall.
Data of the research was gathered by field survey which was applied to the audience who have seen the movie "PARS: Kiraz Operasyonu" at the cinemas. 300 survey were handed out and the data has been analysed from the 273 survey which were completed by audience in a proper way. At the analysis of the hypothesises the chi-square independence test has been used.
According to results of the research, it has been found out that product placement strategies have significant influence upon brand recall. On the other hand demographic factors do not form any significant differences upon it. In addition, the results include important clues and have enough quality to guide the movie producers and firms that settle their products in movies.