Kalite Fonksiyon Yayılımı (KFY), Müşteri gereksinimlerine odaklanmayı
sağlayacak biçimde yeni ve gelişmiş ürünler tasarlamayı amaçlayan, disiplinler arası
takım çalışması gerektiren bir yönetim tekniğidir.
Hizmet kalitesi, KFY tekniği kullanılarak, yetkili otomobil servislerinde
mevcut hizmet kalitesinin, hem müşterilerin beklediği hizmet yönünden hem de
rakiplerin müşterilere verdikleri hizmeti göz önüne alarak değerlendirilmesi ve
uygulanması amaçlanmıştır. Tespit edilen beklenti ve teknik kriterlerin Kalite Evi
oluşturarak ilişkilendirilmesi sağlanmıştır. Đlişkilendirme sonucunda yapılacak
iyileştirmeler somut verilere dayandırılmış olup araştırma sonunda elde edilen en
önemli bulgu; hizmet kalitesini arttıracak en önemli kriterin ya da kriterlerin hangisi
olduğudur.
Quality Function Deployment (KFY), to focus on customer needs to provide
new and enhanced products, which aims to design, requiring interdisciplinary
teamwork is a management technique.
Service quality, using techniques KFY competent car service available in the
quality of service, both in terms of the services that customers expect their service to
customers and competitors to consider and implement the evaluation is intended.
Expectations and technical criteria were correlated forming House of Quality.
Improvements made as a result of association have been based on solid data and
research the most important findings obtained at the end of the service will improve
the quality of the most important criterion or criteria of which is that.