ESOGÜ Akademik Açık Erişim Sistemi

İlköğretim ikinci kademe öğrencilerinin ondalık sayılar konusundaki kavram yanılgıları (Uşak ili örneği)

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisor Yenilmez, Kürşat
dc.contributor.author Yılmaz, Zehra
dc.date.accessioned 2021-03-11T07:06:19Z
dc.date.available 2021-03-11T07:06:19Z
dc.date.issued 2007
dc.date.submitted 2007
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11684/2016
dc.description.abstract Bu arastırmanın amacı, ilköğretim ikinci kademe öğrencilerinin ondalık sayılar konusundaki kavram yanılgılarının belirlenmesi ve bu yanılgıların öğrencilerin kisisel özelliklerine göre farklılık gösterip göstermediğini ortaya koymayı amaçlamaktadır. Arastırmanın örneklemini Usak il merkezinde bulunan, ilköğretim okullarında öğrenim gören 7 ve 8. sınıf öğrencileri arasından rastlantısal olarak seçilen 1024 öğrenci olusturmaktadır. Verilerin toplanması asamasında uygulanan testte, Bell ve Baki (1997) tarafından hazırlanmıs olan ‘‘Ondalık Kesirlerle Đlgili Teshis Testi’’nden ilgilenilen yanılgılarla ilgili sorulardan derlenen 16 soru ile öğrencilerin kisisel özelliklerini belirlemeye yönelik sorular yer almaktadır. Verilerin istatistiksel analizinde bağımsız gruplar arası t-testi, varyans analizi ve tukey çoklu karsılastırma testi uygulanmıstır. Arastırmanın sonuçlarına göre; öğrencilerin ondalık sayılar konusunda kavram yanılgılarına sahip olduğu ve bu yanılgıların cinsiyet hariç sınıf, okul öncesi eğitim, anne ve baba eğitim düzeyi, matematiğe karsı ilgi, matematik basarısı ve okul dısı matematik etkinliklerine katılma durumlarına göre farklılık gösterdiği görülmüstür. tr_TR
dc.description.abstract The aim of this study was to determine misconceptions of secondary school students about decimal numbers. It is also aimed to find out whether there is difference among students in these misconceptions due to students’ personal characteristics. The sample of the study consists of 1024 students selected randomly from the 7th and 8th grades students in Usak. A questionnaire was administered to collect data. The questionnaire included some question to understand students’ personal characteristics and questions adopted from a questionnaire was developed by Bell and Baki(1997), Identification Test for Decimal Numbers. t-test, variance analysis and tukey multiple comparisons tests were employed to analyze data. According to the results of the study, there were differences among the students’ misconceptions about decimal numbers points of views class level, having preschool education, mothers’ education level, fathers’ educational level, mathematics interests, mathematics success, participate in mathematical activities outside of school. tr_TR
dc.language.iso tur tr_TR
dc.publisher ESOGÜ, Eğitim Bilimleri Enstitüsü tr_TR
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess tr_TR
dc.subject Matematik Eğitimi tr_TR
dc.subject Ondalık Sayılar tr_TR
dc.subject Kavram Yanılgıları tr_TR
dc.title İlköğretim ikinci kademe öğrencilerinin ondalık sayılar konusundaki kavram yanılgıları (Uşak ili örneği) tr_TR
dc.type masterThesis tr_TR
dc.contributor.department ESOGÜ, Eğitim Fakültesi, İlköğretim Anabilim Dalı tr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster