ESOGÜ Akademik Açık Erişim Sistemi

Matematik Dersi Performans Görevlerine İlişkin Öğretmen Görüşleri

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisor Yenilmez, Kürşat
dc.contributor.author Oğuz, Özlem
dc.date.accessioned 2021-03-10T07:26:01Z
dc.date.available 2021-03-10T07:26:01Z
dc.date.issued 2008
dc.date.submitted 2008-06
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11684/1975
dc.description.abstract Araştırma, ilköğretim matematik öğretmenlerinin performans görevlerine ilişkin görüşleri ile bu görüşlerin cinsiyet, kıdem, mezun olunan kurum ve performans görevleriyle ilgili eğitim alma durumu değişkenleri açısından farklılaşıp farklılaşmadığını belirlemek amacıyla gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın örneklemini, Eskişehir merkezindeki ilköğretim okullarında görev yapmakta olan matematik öğretmenleri arasından rastlantısal olarak seçilen 66 matematik öğretmeni oluşturmaktadır. Verilerin toplanması aşamasında, öğretmenlerin matematik dersinde kullandıkları performans görevlerinin hazırlık, uygulama ve değerlendirme aşamaları hakkındaki görüşlerini belirlemek için araştırmacı tarafından geliştirilen “Matematik Dersinde Performans Görevleri” anketi ile demografik bilgi formu kullanılmıştır. Toplanan verilerin analizinde, frekans tabloları, t-testi ve varyans analizinden yararlanılmıştır. Araştırmanın sonuçlarına göre; öğretmenlerin performans görevlerine ilişkin görüşleri arasında cinsiyet, kıdem, mezun olunan kurum ve performans görevleri ile ilgili eğitim alma durumu değişkenlerine göre anlamlı farklılıklar bulunduğu belirlenmiştir. Elde edilen sonuçlara dayalı olarak matematik dersinde performans görevlerinin hazırlık, uygulama ve değerlendirme aşamalarına yönelik öneriler geliştirilmiştir. tr_TR
dc.description.abstract This study is prepared to determine the differences between the opinions of secondary school teachers on performance tasks and whether these opinions vary between sex, grade ,the institute of graduation and the education level on performance tasks of teachers. The sample of the study consists of 66 mathematics teachers choosen randomly from the central Eskişehir secondary schools. On collecting the data, “Performance Tasks in Mathematics Lectures” questionnaire with demographical information form, developed by the researcher, is used to determine the opinions of teachers about the preparation and application of performance tasks in mathematics lessons. Frequency tables, Kruskal-Wallis test and Mann-Whitney U test were employed to analyze the collected data. The results of the study indicated that, there were differences between the opinions of teachers based on sex, grade the institute of graduation and the education level on performance tasks. Based on the results, some suggestions about the preparation and application of performance tasks in mathematics are included. tr_TR
dc.language.iso tur tr_TR
dc.publisher ESOGÜ, Fen Bilimleri Enstitüsü tr_TR
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess tr_TR
dc.subject Performans Görevleri tr_TR
dc.subject İlköğretim Okulları tr_TR
dc.title Matematik Dersi Performans Görevlerine İlişkin Öğretmen Görüşleri tr_TR
dc.type masterThesis tr_TR
dc.contributor.department ESOGÜ, Eğitim Fakültesi, İlköğretim Anabilim Dalı tr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster