Amaç: Bu araştırmanın amacı, 2018 Sosyal Bilgiler öğretmenliği öğretim programını incelemek ve öğretim üyelerinin görüşleri çerçevesinde değerlendirmektir. Yöntem: Araştırma nitel araştırma yöntemlerinden doküman analizi desenine göre desenlenmiştir. Bu araştırma kapsamında konu ile ilgili dokümanlar incelenmiş ve dokümanlardan elde edilen verilerin teyit edilmesi amacıyla güncellenen programın geliştirilme sürecinde yapılan çalıştaylara katılarak görüş bildiren katılımcılarla yarı yapılandırılmış görüşmeler gerçekleştirilmiştir. Dokümanlardan ve görüşmelerden elde edilen veriler problem durumunda yer alan sorulara cevap alınacak şekilde betimsel ve içerik analizi tekniklerinin birlikte kullanılmasıyla çözümlenmiştir. Bulgular: Araştırma bulguları, güncellenen Sosyal Bilgiler öğretmenliği öğretim programında yapılan değişikliklerin, program geliştirme süreçlerinin bir boyutu olan içerik boyutunu kapsadığı görülmektedir. Programın hazırlanmasına katkı sağlayan öğretim üyeleriyle yapılan görüşmelerden elde edilen veriler de bu bulguyu destekler niteliktedir. Sonuç ve Öneriler: Bu çalışma, kuramsal olarak zengin bir içeriğe sahip gibi görünen 2018 Sosyal Bilgiler öğretmenliği öğretim programının uygulanma sürecinde var olan aksaklıkların devam edeceğini ortaya koymaktadır. Güncellenen Sosyal Bilgiler öğretmenliği öğretim programının uygulanabilirliğine ilişkin öğretmen adayları ve öğretim üyelerinin görüşlerinin alındığı nitel araştırmalar yapılabilir.
Purpose: The aim of this research is to examine the 2018 Social Studies Teacher Education Undergraduate Program and to evaluate it within the framework of the views of the faculty members. Method: The research was designed according to the document analysis pattern, one of the qualitative research methods. Within the scope of this research, relevant documents were examined and semi-structured interviews were conducted with the participants who participated in the workshops during the development of the updated program in order to confirm the data obtained from the documents. The data obtained from the documents and interviews were analyzed by using descriptive and content analysis techniques together to answer the questions in case of problems. Results: The findings of the research show that the real substantial changes in the updated Social Studies Teacher's degree program occurred in the content dimension. The data obtained from the interviews with the faculty members who contributed to the preparation of the program support this finding. Conclusion and Suggestions: This study reveals that the content of the 2018 program is theoretically sound but the existing problems in the implementation of the new program, will persist. Qualitative research can be conducted on the applicability of the updated Social Studies teaching undergraduate program and the opinions of prospective teachers and faculty members.