Derin, Selda(ESOGÜ, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2021)
Bu çalışmada Fen Bilimleri ve diğer öğretim programlarında yer alan öğ-renci yetkinliklerinden öğrenmeyi öğrenme yetkinliğinin ters yüz edilmiş sınıflar modeli ile ortaya çıkarılması hedeflenmiştir. 8.sınıf öğrencilerinden ...
Bu araştırmanın amacı, eğitim fakültesi lisans öğrencilerinin problem kurma özyeterlik algılarını belirlemeye yönelik bir ölçek geliştirmek ve bu ölçeği ilköğ-retim matematik öğretmenliğinde okuyan öğrencilere uygulayarak ...
Kaymak, Ahmet Faruk(ESOGÜ, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2021)
Bu araştırmada yüz yüze laboratuvarların durumundan, eksikliklerinden bahsedilmiş, bu bağlamda fen bilimleri laboratuvarları için laboratuvar güvenliği kural-ları ve laboratuvar malzemeleriyle ilgili dijital bir laboratuvar ...
Tat, Tuğba(ESOGÜ, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2021)
Bu araştırmada dokuzuncu sınıf öğrencilerinin problem çözme aşamaların-da ortaya çıkan sembol hissi davranışlarını incelemek amaçlanmıştır.
Yöntem: Araştırmada, nitel araştırma yöntemlerinden durum çalışması deseni ...
Akdoğan, Esra(ESOGÜ, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2021)
Bu araştırmanın amacı matematiksel düşünme ve matematiksel muhakeme alanında 1992-2019 yılları arasında yazılmış olan lisansüstü tezleri inceleyerek bu iki kavramın çalışmalarda nasıl kullanıldığı konusunda bir fikir ...
Okul dışı öğrenme ortamları birçok farklı içerikten oluşmakta olup; bun lardan biri de doğa ortamında verilen eğitimlerdir. Doğa içerikli eğitimlerinin daha etki li olması ve kazanımlarla ilişkilendirilmesinde, öğretmenlerin ...
Bu çalışmada [10] Wilson R.J. and Watkins J.J. “Graphs An Introductory Approach” adlı kitabın ilk yedi bölümü incelenmiştir. Özel olarak seçilen şekiller tamamen [10]’dan alınmıştır. Birinci bölüm giriş k ısmına ayrılmış, ...
Bu çalışmada lineer ve lineer olmayan diferensiyel ve integral denklemleri ele alındı. Bu denklemlerin analitik, yaklaşık çözümleri üzerinde duruldu. Çözümlerin bulunmasında homotopi pertürbasyon, adomiyan ayrıştırma ve ...
Sev Lekesiz, Emine Çiğdem(ESOGÜ, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2011)
Matematiğin önemli konularından biri olan olasılık şans oyunlarında, günlük yaşamdaki analizlere dair konuşmalarda, meteorolojik tahminlerde, bilimin çeşitli alanlarında v.b. belirsizlik durumlarını ifade ederken karşımıza ...
Er, Neslihan(ESOGÜ, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2021)
Bilgi ve teknolojinin hızla geliştiği ve değiştiği günümüzde, bilgiyi kavrayan, kavradığı bilgiyi uygulamaya geçirerek ürün geliştirebilen, günlük hayatta karşısına çıkan problemlere alternatif çözümler üretebilen bireylere ...
Çalık, İmren(ESOGÜ, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2021)
Bu araştırmada dijital hikâyelerle desteklenen bilim uygulamaları
dersinin 7. sınıf öğrencilerinin bilimsel tutumlarına etkisi ve bilimin doğasına ilişkin
görüşlerinin incelenmesi amaçlanmıştır.
Yöntem: Bu çalışmada ...
Çöplü, Filiz(ESOGÜ, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020)
Bu araştırmada yedinci sınıf öğrencilerinin ondalık gösterimler konusun daki hatalarının incelenmesi amaçlanmıştır.
Yöntem: Çalışmada nitel araştırma yöntemlerinden durum çalışması deseni kul lanılmıştır. Araştırmada ...
Turan, Özlem(ESOGÜ, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020)
Günümüz öğrenme ve öğretme ortamlarının giderek öğrencilerin aktif rol
üstlendiği bir ortama dönüşmeye başlaması ve okullarda geleneksel ölçme-değerlendirme
tekniklerinin ötesinde tamamlayıcı yöntemlere olan ihtiyacın ...
Yılmaz, Ebru Büşra(ESOGÜ, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020)
Bu araştırmada, ilköğretim matematik öğretmen adaylarının çevrimiçi
eğitimde harita kullanımına yönelik deneyim ve görüşlerinin incelenmesi amaçlanmış tır. Bu amaç doğrultusunda, öğretmen adaylarının harita kullanarak ...
Bağdat, Ayşe(ESOGÜ, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020)
Bu çalışmada altıncı sınıf öğrencilerinin işlem önceliğine yönelik problem
çözme ve kurma becerilerini incelemek amaçlanmıştır. Bu kapsamda öğrencilere beş ayrı
etkinlik uygulanmıştır. Uygulamada elde edilen bulgular ...
Türk, Hanne(ESOGÜ, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020)
Bu çalışmanın amacı, fen bilimleri dersinde yer alan konuların
öğretiminde dijital hologram uygulamaları kullanılarak öğrencilerin dijital holograma
yönelik tutumları ve dijital hologramların derste kullanılmasına yönelik ...
Yıldırım, İsmet(ESOGÜ, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020)
Öğrencilerin sahip olması gereken 21. yüzyıl becerilerinden biri olan
teknoloji okuryazarlığının eğitimdeki yeri oldukça önemlidir. Bu çalışmada yeni bir
teknoloji olan artırılmış gerçeklik (AG) uygulamalarının, ...
Kaya, Sema Nur(ESOGÜ, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020)
Amaç: Bu araştırmada, hikaye oluşturma kartları ve hikaye küpleri kullanarak
hazırlanmış yarı yapılandırılmış etkinlikler aracılığı ile yedinci sınıf öğrencilerinin
problem kurma becerilerini ve yaratıcılıklarını ...