ESOGÜ Akademik Açık Erişim Sistemi

Development of a Satisfaction Questionnaire for Cancer Patients in Turkey

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Akyüz, Salih
dc.date.accessioned 2020-03-04T09:03:55Z
dc.date.available 2020-03-04T09:03:55Z
dc.date.issued 2019-01-03
dc.identifier.citation Yıldırım J, Akyüz S, Öztaş D. Development of a Satisfaction Questionnaire for Cancer Patients in Turkey. ESTÜDAM Halk Sağlığı Dergisi. 2019;4(1):13-23. tr_TR
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11684/1736
dc.description.abstract Purpose is to develop and validate a novel patient satisfaction questionnaire for Turkish cancer patients. A questionnaire has been constructed. The survey questions relate to patient satisfaction with healthcare providers, medical care received and hospitals, in addition to questions exploring the expectations of the patients about advanced care. 710 cancer patients participated in the survey from eight public hospitals in Ankara. Both exploratory and confirmatory factor analysis have been employed to verify the scale dimensions. A hypothetical model was evaluated by structural equation modelling to determine the adequacy of goodness-of-fit to sample data. The exploratory factor analysis identified three interpretable dimensions which explained 92 per cent of the variance for the patient satisfaction. The subscales derived from these factors were satisfaction from healthcare providers; satisfaction from hospital and satisfaction from health service. Each subscale had acceptable to excellent internal consistency (Cronbach’s alpha ranged from 0.70–0.95). Structural equation modelling resulted in a sufficient model fit of 19 items within three domains. This study developed and validated a reliable patient satisfaction instrument for cancer patients in Turkey. The instrument showed excellent psychometric properties, thus it can be incorporated into an existing hospital quality monitoring system to monitor patient satisfaction. tr_TR
dc.description.abstract Çalışmanın amacı, Türk kanser hastaları için yeni bir memnuniyet anketi geliştirmektir. Anket soruları, hastaların ileri düzey bakım konusundaki beklentilerini araştıran soruların yanı sıra sağlık hizmeti sağlayıcıları, tıbbi bakım ve hastanelerdeki hasta memnuniyeti ile ilgilidir. Ankara'daki sekiz devlet hastanesinden 710 kanser hastası araştırmaya katıldı. Ölçek boyutlarını doğrulamak için açımlayıcı ve de doğrulayıcı faktör analizi kullanılmıştır. Bir hipotetik model, örnek verilere uygunluğun yeterliliğini belirlemek için yapısal eşitlik modellemesi ile değerlendirilmiştir. Açımlayıcı faktör analizi, hasta memnuniyeti için varyansın yüzde 92'sini açıklayan üç yorumlanabilir boyut belirlemiştir. Bu faktörlerden elde edilen alt ölçekler; sağlık hizmeti sağlayıcılarından memnuniyet, hastane memnuniyeti ve sağlık hizmetlerinden memnuniyet. Her bir alt ölçek mükemmel iç tutarlılık nedeniyle kabul edilebilirdi (Cronbach alfa değeri 0.70-0.95 arasındaydı). Yapısal eşitlik modellemesi, üç alan dahilinde 19 maddeden oluşan uygun bir model oluşturmuştur. Bu çalışma, Türkiye'de kanser hastaları için güvenilir bir hasta memnuniyeti aracını geliştirdi ve onayladı. Ölçme aracı mükemmel psikometrik özellikler gösterdi, böylece hasta memnuniyetini izlemek için mevcut bir hastane kalite izleme sistemine dahil edilebilir. tr_TR
dc.language.iso eng tr_TR
dc.publisher ESOGÜ, Sağlık Bilimleri Enstitüsü tr_TR
dc.subject Cancer tr_TR
dc.subject Factor Analysis tr_TR
dc.subject Patient Satisfaction tr_TR
dc.subject Structural Equation Modelling tr_TR
dc.subject Turkey tr_TR
dc.subject Faktör Analizi tr_TR
dc.subject Hasta Memnuniyeti tr_TR
dc.subject Yapısal Eşitlik Modellemesi tr_TR
dc.subject Kanser tr_TR
dc.subject Türkiye tr_TR
dc.title Development of a Satisfaction Questionnaire for Cancer Patients in Turkey tr_TR
dc.type Article tr_TR
dc.relation.journal Eskişehir Türk Dünyası Uygulama ve Araştırma Merkezi Halk Sağlığı Dergisi tr_TR
dc.contributor.department Ankara Yıldırım Beyazıt University Atatürk Education and Research Hospital, Director of Administrative and Financial Services tr_TR
dc.identifier.volume 4 tr_TR
dc.identifier.issue 1 tr_TR
dc.identifier.startpage 13 tr_TR
dc.identifier.endpage 23 tr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster