ESOGÜ Akademik Açık Erişim Sistemi

Yeni orta sınıfın yurt dışı seyahat tüketimi

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisor Sarı, Yaşar
dc.contributor.author Özdemir, Cansev
dc.date.accessioned 2020-03-04T08:53:50Z
dc.date.available 2020-03-04T08:53:50Z
dc.date.issued 2019
dc.date.submitted 2019
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11684/1720
dc.description.abstract Bu çalışmada Türkiye gibi gelişmekte olan bir ülkede yeni orta sınıfın yurt dışı seyahat tüketimini incelemek amaçlanmaktadır. Bu kapsamda seyahatin çok boyutlu anlamları açığa çıkarılarak seyahate ilişkin örüntüler yorumlayıcı bir yaklaşımla derinlemesine araştırılmaktadır. Çalışmada kişilerin mikro-sosyal bağlamı daha geniş bir sosyo-kültürel bağlamda ele alınmaktadır. Yurt dışı seyahatler yeni hareketlilikler paradigması ve tüketici kültürü teorileri ışığında incelenmektedir. Nitel olarak tasarlanan bu araştırmada Eskişehir’de yaşayan yeni orta sınıf olarak nitelendirilebilecek 22 kişi ile derinlemesine görüşmeler yapılmıştır. Elde edilen verilere tematik analiz uygulanmıştır. Çalışmanın sonuçları yurt dışı seyahatlerin yabancı kültürleri tüketmenin kişisel zenginlik olarak algılandığını, yaşam tarzı görme, keşfetme, yenilik ve farklılık arayışıyla bir nevi kozmopolitleşme eğilimini ve kişilerin çeşitli tüketim pratiklerinin statülerine, farklılık yaratma çabalarına ve kendi gruplarıyla bütünleşme uygulamalarına yardımcı olduğunu göstermektedir. Araştırmanın sonuçlarının turizm alanyazınında daha geniş ve kapsayıcı yaklaşımlara ilham vereceği düşünülmektedir. tr_TR
dc.description.abstract This study aimed to examine the international travel consumption of the new middle class in Turkey which is a developing country. In this context, the multidimensional meanings of travel are revealed and the patterns of travel are examined in depth with an interpretive approach. In this study, the micro-social context of individuals is discussed in a wider socio-cultural context. International travels are examined in the light of the new mobilities paradigm and consumer culture theories. In this qualitative study, in-depth interviews were conducted with 22 people who could be described as the new middle class living in Eskişehir. Thematic analysis was applied to the data obtained. The results of the study show that consuming foreign cultures is perceived as personal wealth, a tendency for cosmopolitization through the search for lifestyle, discovery, novelty and differences, and helps individuals apply their status to various consumption practices, their efforts to make differences and to integrate with their own groups. Therefore, it is assumed that results of the study will inspire wider and more inclusive approaches in tourism literature. tr_TR
dc.language.iso tur tr_TR
dc.publisher ESOGÜ, Sosyal Bilimler Enstitüsü tr_TR
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess tr_TR
dc.subject Yurt Dışı Seyahat tr_TR
dc.subject Yeni Hareketlilikler Paradigması tr_TR
dc.subject Tüketici Kültürü tr_TR
dc.subject Yeni Orta Sınıf tr_TR
dc.subject International Travel tr_TR
dc.subject New Mobilities Paradigm tr_TR
dc.subject Consumer Culture tr_TR
dc.subject New Middle Class tr_TR
dc.title Yeni orta sınıfın yurt dışı seyahat tüketimi tr_TR
dc.type doctoralThesis tr_TR
dc.contributor.department ESOGÜ, Turizm Fakültesi, Turizm İşletmeciliği tr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster