Amaç: Bu araştırmanın amacı, zihin yetersizliği olan çocukların sayı hissini ge-liştirmede doğrudan öğretim yöntemine dayalı etkinlik paketinin etkililiğini incelemektir.
Yöntem: Zihin yetersizliği olan çocukların sayı hissini geliştirmede doğrudan öğ-retim yöntemi kullanılmıştır. Araştırma, tek denekli araştırma modellerinden yoklama ev-reli çoklu yoklama modeline göre gerçekleştirilmiştir.
Bulgular: Araştırma bulguları, doğrudan öğretim yöntemine dayalı etkinlik pa-ketinin zihin yetersizliği olan çocukların sayı hissini geliştirmede etkili olduğunu göster-mektedir. Ayrıca araştırmada yer alan zihin yetersizliği olan çocukların sınıf öğretmenle-rinden toplanan sosyal geçerlik verilerinde öğretmenler, gerçekleştirilen uygulamanın öğ-rencilerinin sayı becerileri üzerinde olumlu etkileri olduğunu ve öğrencilerinin günlük yaşamlarında kazandıkları beceriyi kullandıklarını ifade etmişlerdir. Araştırmanın genel-leme bulguları, öğrencilerin kazandıkları beceriyi bilgisayar uygulaması olan Panamath’e genelleyebildiklerini göstermektedir. Uygulama sonrasında toplanan Panamath son test verilerinde artış olduğu görülmektedir.
Sonuç ve Öneriler: Zihin yetersizliği olan çocukların sayı hissini geliştirmede doğrudan öğretim yöntemine dayalı etkinlik paketinin etkili olduğu ve katılımcıların uy-gulama bittikten üç hafta sonra bu beceriyi sürdürdükleri görülmektedir. Dolayısıyla, zi-hin yetersizliği olan öğrencilerle çalışan araştırmacı, öğretmen ve ailelere bu araştırmanın uygulama sürecini takip etmeleri önerilmektedir.
Purpose: The aim of this study is to investigate the effectiveness of training pro-gram based on direct teaching method in developing the sense of number of students with intellectual disabilities.
Method: Direct teaching method was used to develop the sense of number of stu-dents with intellectual disabilities. The research was conducted based on a single-probe model with a single-stage probe.
Results: The research findings show that training program based on direct teach-ing method is effective in developing the sense of number of students with intellectual disabilities. In addition, in the social validity data collected by the teachers from the class-room teachers of the intellectual disabilities in the study, the teachers stated that the prac-tice had positive effects on the number skills of the students and that they used the skills they gained in their daily life. The generalization findings of the research show that stu-dents can generalize the skills they gain to the computer application, Panamath. It is ob-served that there is an increase in the final test data of the Panamath collected after the application.
Conclusion and Suggestions: It is observed that the training program based on direct teaching method is effective in developing the sense of number students with intel-lectual disabilities and the participants continue this skill 3 weeks after the application is finished. Therefore, it is recommended that researchers, teachers and families working with students with intellectual disabilities should follow the implementation process of this research.