ESOGÜ Akademik Açık Erişim Sistemi

İlköğretim yedinci sınıf öğrencilerinin matematik dersi bilişsel hazır bulunuşluk düzeyleri ile matematik kaygı düzeyleri arasındaki ilişkinin incelenmesi

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisor Arı, Asım
dc.contributor.author Ergenç, Tuba Safiye
dc.date.accessioned 2019-07-04T07:00:10Z
dc.date.available 2019-07-04T07:00:10Z
dc.date.issued 2011
dc.date.submitted 2011
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11684/1714
dc.description.abstract Bu çalışma, ilköğretim yedinci sınıf öğrencilerinin matematik hazır bulunuşluk düzeyleri ile matematik kaygı düzeylerini, bazı değişkenler açısından incelemeyi amaçlamaktadır. Araştırma ilköğretim okullarına devam eden yedinci sınıf öğrencilerinin matematik dersine yönelik kaygı ve hazır bulunuşluk düzeylerini belirlemek; sahip oldukları kaygı ve hazır bulunuşluk düzeylerinin cinsiyet, matematik başarısı, veli eğitim durumu ve matematik ilgisi değişkenleri açısından farklılaşıp farklılaşmadığını belirlemek amacıyla gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın örneklemini, Eskişehir iline bağlı 20 merkez ilköğretim okulunda öğrenim gören 526 yedinci sınıf öğrencisi oluşturmaktadır. Verilerin toplanması aşamasında, Matematik Kaygı Ölçeği ve Hazır bulunuşluk Testi kullanılmıştır. Toplanan verilerin çözümlenmesinde, t-testi, varyans analizi ve korelasyon analizinden yararlanılmıştır. Araştırmanın sonuçlarına göre, cinsiyet değişkeni göz önüne alındığında matematik kaygı ve hazır bulunuşluk düzeyleri açısından fark bulunmamıştır. Matematik başarısı, veli eğitim durumu ve matematik ilgisi değişkenlerine göre ise matematik kaygı ve hazır bulunuşluk düzeyleri açısından anlamlı farklılıklar gözlemlenmiştir. Öğrencilerin sahip oldukları hazır bulunuşluk düzeyleri ile matematik kaygı düzeyleri arasında negatif yönlü yüksek düzeyde bir ilişki olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Elde edilen sonuçlar doğrultusunda bazı öneriler geliştirilmiştir. tr_TR
dc.description.abstract The aim of this study is to determine the relationship between the level of readness at Maths and the level of Maths anxiety of the 7th grade students. The study has been made to find out the level of readness at Maths and the level of Maths anxiety of the 7th grade students, the range of their the level of readness at Maths and the level of Maths anxiety according to gender, Maths success, parents‟ educational background and if the Maths interest is different or not. The sample of the study consist of 526 students from 20 schools of Eskişehir‟s downtown. The Anxiety Measurement and the Being Ready Test have been used to collect the data. The t-test, the analysis of variance and correlation have been used to analyse the data. No differences have been found at the range of the level of readness at Maths and the level of Maths anxiety according to gender this research. No significiant differences from the point of the Maths success, parents‟ educational background and if the Maths interest is different or not have been observed at the range of the level of readness at Maths and the level of Maths anxiety. There is high and negative relation between the level of readness at Maths and the level of Maths anxiety. Some proposals have been developed for the results. tr_TR
dc.language.iso tur tr_TR
dc.publisher Eskişehir Osmangazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü tr_TR
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess tr_TR
dc.subject Matematik kaygısı tr_TR
dc.subject Hazır bulunuşluk tr_TR
dc.subject İlköğretim tr_TR
dc.subject Maths anxiety tr_TR
dc.subject Readness at maths tr_TR
dc.subject Primary education tr_TR
dc.title İlköğretim yedinci sınıf öğrencilerinin matematik dersi bilişsel hazır bulunuşluk düzeyleri ile matematik kaygı düzeyleri arasındaki ilişkinin incelenmesi tr_TR
dc.type masterThesis tr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster