Bu çalışma, ilköğretim yedinci sınıf öğrencilerinin matematik hazır bulunuşluk düzeyleri ile matematik kaygı düzeylerini, bazı değişkenler açısından incelemeyi amaçlamaktadır. Araştırma ilköğretim okullarına devam eden yedinci sınıf öğrencilerinin matematik dersine yönelik kaygı ve hazır bulunuşluk düzeylerini belirlemek; sahip oldukları kaygı ve hazır bulunuşluk düzeylerinin cinsiyet, matematik başarısı, veli eğitim durumu ve matematik ilgisi değişkenleri açısından farklılaşıp farklılaşmadığını belirlemek amacıyla gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın örneklemini, Eskişehir iline bağlı 20 merkez ilköğretim okulunda öğrenim gören 526 yedinci sınıf öğrencisi oluşturmaktadır. Verilerin toplanması aşamasında, Matematik Kaygı Ölçeği ve Hazır bulunuşluk Testi kullanılmıştır. Toplanan verilerin çözümlenmesinde, t-testi, varyans analizi ve korelasyon analizinden yararlanılmıştır.
Araştırmanın sonuçlarına göre, cinsiyet değişkeni göz önüne alındığında matematik
kaygı ve hazır bulunuşluk düzeyleri açısından fark bulunmamıştır. Matematik
başarısı, veli eğitim durumu ve matematik ilgisi değişkenlerine göre ise matematik
kaygı ve hazır bulunuşluk düzeyleri açısından anlamlı farklılıklar gözlemlenmiştir.
Öğrencilerin sahip oldukları hazır bulunuşluk düzeyleri ile matematik kaygı düzeyleri
arasında negatif yönlü yüksek düzeyde bir ilişki olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Elde
edilen sonuçlar doğrultusunda bazı öneriler geliştirilmiştir.
The aim of this study is to determine the relationship between the level of
readness at Maths and the level of Maths anxiety of the 7th grade students. The study
has been made to find out the level of readness at Maths and the level of Maths
anxiety of the 7th grade students, the range of their the level of readness at Maths and
the level of Maths anxiety according to gender, Maths success, parents‟ educational
background and if the Maths interest is different or not. The sample of the study
consist of 526 students from 20 schools of Eskişehir‟s downtown. The Anxiety
Measurement and the Being Ready Test have been used to collect the data. The t-test,
the analysis of variance and correlation have been used to analyse the data. No
differences have been found at the range of the level of readness at Maths and the
level of Maths anxiety according to gender this research. No significiant differences
from the point of the Maths success, parents‟ educational background and if the Maths
interest is different or not have been observed at the range of the level of readness at
Maths and the level of Maths anxiety. There is high and negative relation between the
level of readness at Maths and the level of Maths anxiety. Some proposals have been
developed for the results.