Bu araştırma, bilgisayar destekli perspektif çizimlerin ilköğretim sekizinci sınıf öğrencilerinin uzamsal yetenekleri ile matematik, teknoloji ve geometriye karşı tutumlarına etkisini belirlemek amacıyla yapılmıştır. Araştırmada nicel yöntemlerden ön test-son test kontrol gruplu gerçek deneme modeli ile nitel yöntemlerden eylem araştırma deseni kullanılmıştır. Araştırmada, Kütahya ili, Tavşanlı ilçesinde bulunan Tepecik Đlköğretim Okulundaki üç sekizinci sınıf şubesinin ikisinden seçilen 30 öğrenciden 15’ i deney grubu diğer 15’i kontrol grubu olarak alınmıştır. Sınıflar belirlenirken arasında fark olmadığı düşünülen iki sınıfa uzamsal yetenek testi ön test olarak uygulanmış ve çıkan sonuçlara göre iki sınıfın denkliği belirlenmiştir. Daha sonra bu sınıflardan rasgele biri deney grubu, diğeri kontrol grubu olarak belirlenmiştir. Deney grubu ile bilgisayar destekli olarak, kontrol grubu ile geleneksel yöntemlerle perspektif çizimler yapılmıştır. Deney ve kontrol grubu öğrencilerinin tümüne aynı testler ön test ve son test olarak uygulanmıştır. Veriler uzamsal yetenek testi, uzamsal yönelim testi, matematik ve teknoloji ve geometriye karşı tutum ölçeği, yapılandırılmış görüşme formları, resim ve video çekimleri kullanılarak elde edilmiştir. Araştırmadan elde edilen bulgularla şu sonuçlar bulunmuştur: Her iki grupla yapılan uygulamalar sonunda uzamsal görselleştirme ön test- son testi arasında anlamlı bir fark bulunmazken, deney grubu ile yapılan uygulamalar sonunda uzamsal ilişkiler ve uzamsal yönelim ön test- son testi arasında anlamlı bir fark bulunmuştur. Benzer şekilde kontrol grubu ile yapılan uygulamaların sonunda da uzamsal yönelim ön test- son testi arasında anlamlı bir fark bulunmuştur. Bilgisayar destekli perspektif çizimlerin öğrencilerin matematik, teknoloji ve geometriye karşı tutumlarını pozitif yönde etkilediği görülmüştür.
The purpose of this research is to determine the effects of computer assisted perspective drawings on eighth grade students’ attitudes towards geometry, attitudes toward mathematics and technology and spatial abilities. The quantitative method of “pretest-posttest control group actual experiment model” and qualitative methods of “action research design” were used in this research. At this study, Tepecik elementary school, located in Tavşanlı in Kütahya, in the district three-eighth grade classroom of 30 students selected from two of the 15's experimental group and the other 15 were taken as control group. Determining the difference between classes is not considered to two classes, and spatial ability test was applied as pre-test results were determined according to the equivalence of two classes. After looking at the equivalence class of these classes, one of them was determined as experimental group and the other one was determined as control group. Experimental group was made perspective drawings with computer-aided, meanwhile control group was made perspective drawings with traditional methods. To all of the experimental and control group students, the same tests were applied as pre-test and post-test. Data, using spatial ability test, spatial orientation test, mathematics and technology attitude scale, geometry attitude scale, structured interviews, pictures and video footage has been obtained. The results of the research are as the following: At the end of the practices of both groups, there were no significant differences between the control and experimental groups the pre-test and the post-test of spatial visualization on the other hand, at the end of the practices of the experimental group, between the pretest and the post-test of the spatial relations and between the pre-test and the post-test of the spatial orientation were found significant difference. Similarly, at the end of practice with control group, between the pre-test and the post-test of spatial orientation was found a significant difference. Computer-aided drawings of the perspective were found positively the impact of students’ attitudes to mathematics, technology and geometry.