ESOGÜ Akademik Açık Erişim Sistemi

Akademisyenlerin yabancı dil bilgisi seviye tespit sınavı’nın (YDS) içeriği ve ket vurma etkisine ilişkin görüşleri

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisor Karadağ, Engin
dc.contributor.author Polat, Murat
dc.date.accessioned 2018-06-08T05:28:54Z
dc.date.available 2018-06-08T05:28:54Z
dc.date.issued 2017
dc.date.submitted 2017
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11684/1549
dc.description.abstract Amaç: 2015-2017 yılları arasında yapılan bu çalışmada Türkiye’de yabancı dil seviyesi ölçme ve değerlendirmesinde kullanılan Yabancı Dil Bilgisi Seviye Tespit Sınavı’nın (YDS) içeriği ve ölçme/değerlendirme sonuçlarının akademisyenler üzerindeki etkileri üzerine bir araştırma yapılmıştır. Bu araştırmanın temel amacı, akademisyenlerin YDS’nin geçerliği ve yabancı dil öğrenimi üzerine ket vurma etkisiyle ilgili görüşlerini incelemektir. Yöntem: Araştırmada akademisyenlerin görüşlerinin daha detaylı incelenebilmesi ve örneklendirilebilmesi maksadıyla karma yöntem tercih edilmiştir. Nicel veri toplanabilmesi için araştırmacı tarafından geliştirilen iki adet ölçek kullanılmış, sonraki aşamada araştırmadan elde edilen sonuçları yorumlamaları için katılımcılarla yarı yapılandırılmış mülakatlar gerçekleştirilmiştir. Bulgular: YDS’nin yabancı dil ölçmede yazma, dinleme ve konuşma soruları içermediğinden yeterli görülmediği, zorluğu yüzünden akademisyenler üzerinde baskı oluşturduğu ve yabancı dil öğrenme ve o dili geliştirme konusunda katılımcıları olumsuz güdülediği belirlenmiştir. Sonuç ve Tartışma: YDS’nin geçerliği ve ket vurma etkisiyle ilgili akademisyenlerin olumlu görüşlere sahip olmadıkları, sınav içeriği ve sonuçlarla ilgili esasların yeniden düzenlenmesi gerekliliği ortaya çıkmıştır. tr_TR
dc.description.abstract Aim: The aim of the study is to explore the content of Foreign Language Proficiency Exam (FLPE) used in Turkey that is currently used to measure and evaluate foreign language levels and find out the effects of measurement/evaluation results on academicians. The main purpose of this study is to examine the opinions of academicians regarding the validity of FLPE and its washback effect on foreign language learning. Method: This study uses mixed method in order to examine and exemplify the opinions of academicians in more detail. In order to collect qualitative data, two scales developed by the researcher were used, and later semi-structured interviews were conducted to obtain the comments of the participants about the results. Findings: According to the findings of the study, it was found that FLPE is considered insufficient since it does not include writing, listening and speaking components, it causes pressure on academicians because of its difficulty level, and it motivates them negatively in terms of learning and improving foreign language learning. Conclusion and Discussion: It was concluded that academicians do not have positive opinions about the validity and washback effect of FLPE and it was suggested that the exam content and the regulations regarding the results should be reconsidered. tr_TR
dc.language.iso tur tr_TR
dc.publisher ESOGÜ, Eğitim Bilimleri Enstitüsü tr_TR
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess tr_TR
dc.subject YDS tr_TR
dc.subject Sınav İçeriği tr_TR
dc.subject Ket Vurma Etkisi tr_TR
dc.subject Ölçek Geliştirme tr_TR
dc.subject Dil Yeterliliği tr_TR
dc.subject FLPE tr_TR
dc.subject Test Content tr_TR
dc.subject Washback Effect tr_TR
dc.subject Scale Development tr_TR
dc.subject Foreign Language Proficiency tr_TR
dc.title Akademisyenlerin yabancı dil bilgisi seviye tespit sınavı’nın (YDS) içeriği ve ket vurma etkisine ilişkin görüşleri tr_TR
dc.type doctoralThesis tr_TR
dc.contributor.department ESOGÜ, Eğitim Fakültesi, Eğitimde Araştırma Yöntemleri ve İstatistik tr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster