Bu araştırmada, henüz niş pazar konumundaki helal turizm kapsamında faaliyet gösteren helal konseptli otel işletmelerinde çalışanların etik algıları, birey- örgüt uyumu ve örgütsel bağlılıkları arasındaki ilişkilerin belirlenmesi amaçlanmıştır. Araştırmanın örneklemini Türkiye’deki farklı illerde faaliyet gösteren helal konseptli otel işletmelerinde çalışan 394 katılımcı oluşturmaktadır. Uluslararası araştırmacıların geliştirdiği ölçekler kullanılarak oluşturulan bir anket çalışması yapılmıştır. Elde edilen veriler SPSS istatistik programında, Croanbach Alpha, faktör analizi, KMO (Kaiser-Meyer-Olkin), Bartlett testleri, varyans (One-Way ANOVA, tukey), çoklu regresyon ve korelasyon analizleri, etik algı ile örgütsel bağlılık arasındaki ilişkinin birey-örgüt uyumu aracılık etkisi ile analizi, t testleri ve helal konseptli otellerde çalışma isteği ve tercihi üzerine lojistik regresyon analizi yapılmıştır. Yapılan analizler sonucunda, helal konseptli otel işletmelerinde çalışanların etik algıları, birey-örgüt uyumları ve örgütsel bağlılıkları arasında anlamlı ve pozitif yönlü bir ilişki bulunmuştur. Helal konseptli otel işletmelerinde çalışmanın, katılımcı işgörenler açısından öncelikli iş tercihi olduğu görülmüştür. Ayrıca çalışanların etik algı düzeylerinin yüksek olduğu, bireysel değerleri ile örgüt değerlerinin uyumlu olduğu, duygusal bağlılık düzeylerinin, normatif ve devam bağlılığından yüksek olduğu belirlenmiştir.
This study examines the relationships between the perception of ethics, person-organization fit and organizational commitment of employees working for halal-concept hotels operating in halal tourism industry, which is still a niche market. The sample of the study consists of 394 employees working for halal- concept hotels operating in different cities of Turkey. For the purposes of the study, a questionnaire was prepared and administered to the participants by using the surveys developed by the researchers in the field. The data obtained were applied the following analyses by using SPSS software: Croambach Alpha, factor analysis, KMO (Kaiser-Meyer-Olkin), Barlett tests, variance (One-Way ANOVA, tukey), multiple regression and correlation analyses, t-tests, and regression analysis for employees’ eagerness and preferences to work for halal-concept hotels. The results of the analyses revealed that a meaningful and positive relationship was found between perceptions of ethics, person-organization fit and organizational commitment of employees working for halal concept hotels. It was also found that working for a halal-concept hotel was a priority preference for the participants. In addition, participants’ perception of ethics were high and their personal values fit the organizations’ values. Finally, participants’ emotional commitment level were higher than normative and continuance commitment.