ESOGÜ Akademik Açık Erişim Sistemi

Üniversite Öğrencilerinde Algılanan Stres Düzeyi ve İlişkili Olabilecek Faktörlerin Değerlendirilmesi

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Çalışkan, Seval
dc.contributor.author Aydoğan, Sevil
dc.contributor.author Işıklı, Burhanettin
dc.contributor.author Metintaş, Selma
dc.contributor.author Yenilmez, Füsun
dc.contributor.author Yenilmez, Çınar
dc.date.accessioned 2018-06-07T13:04:11Z
dc.date.available 2018-06-07T13:04:11Z
dc.date.issued 2018
dc.identifier.citation Çalışkan S, Aydoğan S, Işıklı B, Metintaş S, Yenilmez F, Yenilmez Ç. Üniversite Öğrencilerinde Algılanan Stres Düzeyi ve İlişkili Olabilecek Faktörlerin Değerlendirilmesi. Türk Dünyası Uygulama ve Araştırma Merkezi Halk Sağlığı Dergisi. 2018;3(2):40-9. tr_TR
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11684/1532
dc.description.abstract Çalışmanın amacı üniversite öğrencilerinde algılanan stres düzeylerinin belirlenmesi ve bazı sosyodemografik özellikler ile ilişkisinin incelenmesidir. Çalışma, 2018 yılında 405 üniversite öğrencisinde yapılan kesitsel tipte bir araştırmadır. Çalışmada üniversite öğrencilerinin sosyodemografik özelliklerini ve algılanan stres düzeyini sorgulayan sorulardan oluşan bir anket form uygulandı. Çalışmaya katılan 405 kişinin yaşları 17-28 arasında değişmekte olup ortalaması ±SS 20.68±1.53 yıl idi. Üniversite öğrencilerinin %12.8’inde yüksek düzeyde algılanan stres saptandı. Algılanan stres düzeyi, genel sağlık durumu algısı kötü olanlarda, kronik bir hastalığı olanlarda, A tipi kişiliği olanlarda, uyku düzeni ve kalitesi kötü olanlarda, boş zamanlarını değerlendirebileceği hobisi/uğraşı olmayanlarda, algılanan aile desteği kötü olanlarda, algılanan arkadaş desteği kötü olanlarda, geleceğin daha iyi olacağı ile ilgili düşüncesi olanlarda daha yüksek saptandı. Algılanan stres düzeyinin orta ve yüksek olduğu düşünülen gruplarda stres düzeyinin düşürülmesine yönelik eğitim çalışmaları yapılmalıdır. Bu bağlamda üniversitelerde psikolojik danışma ve rehberlik servisleri daha etkin hale getirilerek öğrencilere profesyonel destek sağlanmalıdır. tr_TR
dc.description.abstract The aim of the study was to investigate the perceived stress levels in university students and the relation with some sociodemographic characteristics. This cross-sectional study is performed 405 university students in 2018. In the study, a questionnaire consisting of questions about sociodemographic characteristics and perceived stress level. The mean age of the 405 participants was between 17 and 28 years and the mean±SD was 20.68±1.53 years. High perceived stress was detected in 12.8% of the university students. In the study group, it was found that perceived stress were higher in poor health status, in chronic disease, in type A personality, in poor sleep quality and patterns, in no hobbies, in poor perceived family and friends support. In conclusion, educational studies should be conducted to reduce the stress level in the groups where the perceived stress level is thought to be moderate and high. This context, psychological counseling and guidance services in universities might be made more effective and professional support should be provided to the students. tr_TR
dc.language.iso tur tr_TR
dc.publisher ESOGÜ, Sağlık Bilimleri Enstitüsü tr_TR
dc.relation.isversionof http://dx.doi.org/10.2626/estüdamhsd.v3i2.84.g86 tr_TR
dc.subject Algılanan Stres Düzeyi tr_TR
dc.subject Üniversite Öğrencisi tr_TR
dc.subject Eskişehir tr_TR
dc.subject Perceived Stress Level tr_TR
dc.subject University Student tr_TR
dc.subject Eskişehir tr_TR
dc.title Üniversite Öğrencilerinde Algılanan Stres Düzeyi ve İlişkili Olabilecek Faktörlerin Değerlendirilmesi tr_TR
dc.type Article tr_TR
dc.contributor.authorID TR2908 tr_TR
dc.contributor.authorID TR3831 tr_TR
dc.contributor.authorID TR38191 tr_TR
dc.contributor.authorID TR56561 tr_TR
dc.relation.journal Halk Sağlığı Dergisi tr_TR
dc.contributor.department ESOGÜ, Tıp Fakültesi, Halk Sağlığı tr_TR
dc.identifier.volume 3 tr_TR
dc.identifier.issue 2 tr_TR
dc.identifier.startpage 40 tr_TR
dc.identifier.endpage 49 tr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster