ESOGÜ Akademik Açık Erişim Sistemi

Muhasebe eğitimi veren ve vermeyen Anadolu Liselerindeki öğrencilerin girişimcilik düzeylerinin belirlenmesine yönelik Bursa ilinin Orhangazi ilçesinde bir araştırma

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisor Yıldız, Birol
dc.contributor.author Kurnaz, Serkan
dc.date.accessioned 2018-05-08T05:31:25Z
dc.date.available 2018-05-08T05:31:25Z
dc.date.issued 2017
dc.date.submitted 2017
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11684/1525
dc.description.abstract Günümüzde ülkelerin kalkınmasında ekonomi alanındaki gelişmeler önemli yer tutar. 21. yüzyılda dünyada küreselleşmenin artması ile birlikte girişimcilik kavramı ön plana çıkmıştır. Girişimcilik kavramı yenilikçi, üretken, yaratıcı olmayı ifade eden bir kavramdır. Ülkemizdeki meslek liseleri çeşitli sektörlerin ihtiyaç duyduğu kalitedeki elemanı yetiştirme açısından önemli bir konuma sahiptir. Meslek liselerinde eğitim gören öğrenciler gerek aldıkları mesleki eğitim ile gerekse staj döneminde yaşadıkları deneyimler ile girişimcilik yolunda önemli adımlar atmaktadırlar. Meslek liselerinde öğrencilerin tercihlerinde önemli olan alanlardan birisi muhasebe alanıdır. Bu çalışmada muhasebe eğitimi almış olan öğrencilerin aldıkları bu eğitimin girişimcilik düzeylerine ne gibi etkilerde bulunduğu ortaya konulmaya çalışılacaktır. Aynı şekilde muhasebe eğitimi almış olan öğrencilerin muhasebe eğitimi almamış olan öğrencilere göre girişimcilik düzeylerinin tespit edilmesi de çalışmanın diğer bir amacıdır. tr_TR
dc.description.abstract Developments in thefield of economicsholds an importantplace in thedevelopment of thecountrytoday. Entrepreneurshipconcept in theworld of the 21st century, withincreasingglobalization has cometothefore. Theconcept of enterpreneurship is a conceptwhichreferstobeinginnovative, productiveandcreative. Vocationalhighschools in ourcountry has an importantposition in terms of trainingqualifiedpersonnelwhovarioussectorsneed. Thestudentswhohavestudied in vocationalschoolshavebeentakingimportantsteps on theway of enterpreneurshipbothbythemeans of experiencetheyhave had in theirschools. One of themostimportantareaswhich is important in thestudentspreferences in vocationalschools is accounting. Inthisstudy, it will be triedtorevealthatwhateffectswouldtheeducation, whichthestudents of accountancydepartment in highschoolsstudied, have on thelevels of entrepreneurship of them. Likewise, detecting (findingout) theentrepreneurshiplevel of thestudents, whoreceivedaccountingtrainingratherthanthestudentswhodidn’treceiveaccountingtraining is anothergoal of thestudy. tr_TR
dc.language.iso tur tr_TR
dc.publisher ESOGÜ, Sosyal Bilimler Enstitüsü tr_TR
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess tr_TR
dc.subject Girişim tr_TR
dc.subject Girişimcilik tr_TR
dc.subject Muhasebe tr_TR
dc.subject Meslek Lisesi tr_TR
dc.subject Ekonomi tr_TR
dc.subject Attempt tr_TR
dc.subject Entrepreneurship tr_TR
dc.subject Accounting tr_TR
dc.subject Vocational Schools tr_TR
dc.subject Economy tr_TR
dc.title Muhasebe eğitimi veren ve vermeyen Anadolu Liselerindeki öğrencilerin girişimcilik düzeylerinin belirlenmesine yönelik Bursa ilinin Orhangazi ilçesinde bir araştırma tr_TR
dc.type masterThesis tr_TR
dc.contributor.department ESOGÜ, İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi, İşletme tr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster