Günümüzde ülkelerin kalkınmasında ekonomi alanındaki gelişmeler önemli yer tutar. 21. yüzyılda dünyada küreselleşmenin artması ile birlikte girişimcilik kavramı ön plana çıkmıştır. Girişimcilik kavramı yenilikçi, üretken, yaratıcı olmayı ifade eden bir kavramdır. Ülkemizdeki meslek liseleri çeşitli sektörlerin ihtiyaç duyduğu kalitedeki elemanı yetiştirme açısından önemli bir konuma sahiptir. Meslek liselerinde eğitim gören öğrenciler gerek aldıkları mesleki eğitim ile gerekse staj döneminde yaşadıkları deneyimler ile girişimcilik yolunda önemli adımlar atmaktadırlar. Meslek liselerinde öğrencilerin tercihlerinde önemli olan alanlardan birisi muhasebe alanıdır. Bu çalışmada muhasebe eğitimi almış olan öğrencilerin aldıkları bu eğitimin girişimcilik düzeylerine ne gibi etkilerde bulunduğu ortaya konulmaya çalışılacaktır. Aynı şekilde muhasebe eğitimi almış olan öğrencilerin muhasebe eğitimi almamış olan öğrencilere göre girişimcilik düzeylerinin tespit edilmesi de çalışmanın diğer bir amacıdır.
Developments in thefield of economicsholds an importantplace in thedevelopment of thecountrytoday. Entrepreneurshipconcept in theworld of the 21st century, withincreasingglobalization has cometothefore. Theconcept of enterpreneurship is a conceptwhichreferstobeinginnovative, productiveandcreative. Vocationalhighschools in ourcountry has an importantposition in terms of trainingqualifiedpersonnelwhovarioussectorsneed. Thestudentswhohavestudied in vocationalschoolshavebeentakingimportantsteps on theway of enterpreneurshipbothbythemeans of experiencetheyhave had in theirschools. One of themostimportantareaswhich is important in thestudentspreferences in vocationalschools is accounting. Inthisstudy, it will be triedtorevealthatwhateffectswouldtheeducation, whichthestudents of accountancydepartment in highschoolsstudied, have on thelevels of entrepreneurship of them. Likewise, detecting (findingout) theentrepreneurshiplevel of thestudents, whoreceivedaccountingtrainingratherthanthestudentswhodidn’treceiveaccountingtraining is anothergoal of thestudy.