Amaç: Bu araştırmada, işitme yetersizliği olan öğrencilerin devam ettikleri kaynaştırma ortamlarında, bu öğrencilerin akıcı okuma becerilerini geliştirmeye yönelik gerçekleştirilen uygulamaların öğretmen görüşleri çerçevesinde incelenmesi amaçlanmıştır. Yöntem: Araştırma nitel yaklaşıma dayalı fenomenolojik bir araştırma olarak desenlenmiştir. Araştırma verilerinin toplanmasında görüşme tekniği kullanılmıştır. Araştırma verilerinin analizinde ise tümevarımsal yöntem kullanılmıştır. Bulgular: Araştırma bulguları, öğretmenlerin sınıflarında çeşitli akıcı okuma etkinlikleri yaptıkları yönündedir. Öğretmenler sınıflarında kullandıkları okuma etkinliklerine yönelik yoğun olarak sıralı okuma etkinlikleri yaptırdıklarını belirtmektedir. Bunun yanı sıra, öğretmenler kaynaştırma ortamlarındaki işitme yetersizliği olan öğrencilerin genel okuma başarılarının ve akıcı okuma seviyelerinin sınıflarının düzeyinde ya da gerisinde olduğunu belirtmektedir. Ayrıca katılımcılar, akıcı okuma becerisine yönelik, müfredatta yer alan içeriğin ve öğretmen yetiştirme programlarındaki derslerin yetersiz olduğunu vurgulamaktadır. Sonuç ve Tartışma: Sınıflarda kullanılan akıcı okuma etkinliklerinin alanyazında yer alan okuma müdahaleleriyle benzerlikleri olmasına rağmen, müdahaleleri sistematik ve planlı şekilde uygulama, düzenli olarak sürdürme ve müdahalenin uygulanışındaki ilkelere uymada farklılıklar olduğu görülmektedir. Sınıflarda kullanılabilecek farklı seviyelerde okuma metinlerinin ve değerlendirme araçlarının geliştirilmesi, akıcı okuma becerisinin önemi ve ilgili müdahale yöntemlerine yönelik bilgilendirici eğitimlerin yapılması getirilen öneriler arasındadır.
Purpose: The purpose of this study is to examine the applications for improving reading fluency skills of students with hearing impairments within the framework of teachers’ opinions in inclusive environments. Method: This study was designed as a phenomenological study based on qualitative approach. Inductive analysis was used in the analysis of the optained data. Results: The findings of this study indicate that there are similarities between reading fluency interventions used in classrooms and the interventions in literature. Teachers stated that they have used squential reading activities during which the teachers or peers of these students were models of these reading activities. Furthermore, the teachers stated that fluency levels of students with hearing impairments, in inclusive environments are on the same level or behind of their peers. Participants emphasized that the lessons aimed at improving reading fluency skills in teacher training programs and content of the curriculum are inadequate. Conclusion and Discussion: Although there are similarities between reading fluency activities and interventions in literature, they differentiate into carrying out the interventions systematically, sustaining regularly and following principles about the applications of the intervention. It is suggested that leveled reading texts which can be used in classrooms and as assesment tools should be devised and informative trainings on the importance of reading fluency skill and intervention methods should be executed.