Artan trafik yoğunluğu dikkate alındığında olası kazalardan kaçınma ve güvenli sürüş kabiliyetinin arttırılmasına yönelik olarak geliştirilen Akıllı Ulaşım Sistemleri (AUS) ve Araç-Araç Haberleşme (V2V) teknolojisi her geçen gün önem kazanmaktadır. Bu doğrultuda yapılan standardizasyon çalışmaları, gerçekleme ve uygulamalar incelendiğinde yüksek hızlı platformlarda çalışan Araç-Araç Haberleşme Modüllerinde Çifterli Ayırgan Kanal (DDC) etkilerinin gözlemlenmesi kaçınılmazdır.
Bu tez çalışmasında V2V haberleşmesinde kullanılan mevcut standartlar incelenmiş, rafta hazır ticari modüller kullanılarak Araç-araç Haberleşme Sistemi geliştirilerek test edilmiş, Alan Programlanabilir Kapı Dizisi, (FPGA) platformuna uyumlu Dik Frekans Bölmeli Çoğullama (OFDM) tabanlı dalga formu Yazılım Tabanlı Radyo (SDR) mimarisine uygun olarak geliştirilmiştir. Geliştirilen dalga formu üzerine DDC etkileri eklenerek Simulink üzerinde test edilmiş; DDC etkilerinin giderilmesine yönelik iyileştirme çalışmaları irdelenmiştir.
Considering to increasing traffic jam, Intelligent Transportation Systems (ITS) and Vehicle-to-Vehicle (V2V) Communications technology, which are developed for potential collision avoidance and reliable driving assistance capability, gain importance every day. For this concept, if we analyze standardization studies, implementations and applications, observing Doubly Dispersive Channel (DDC) Effects are inevitable for vehicle-to-vehicle communication modules that are placed on high speed platform.
In this thesis, existing standards for V2V communications are examined, V2V communication system that uses commercial of the shelf module is developed and tested, Orthogonal Frequency Division Multiplexing (OFDM) based waveform is generated according to Software Defined Radio (SDR) architecture for Field Programmable Gate Area (FPGA) platform. DDC effects are implemented on the generated waveform and tested on Simulink. System improvement studies are examined to eliminate these DDC effects.