ESOGÜ Akademik Açık Erişim Sistemi

Yeni pazara girmek için yöneticilerin karar verme süreci : Kosova Pazarına giren Türk işletmeleri örneği

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisor Koç, Umut
dc.contributor.author Morina, Vedat
dc.date.accessioned 2018-04-17T05:21:50Z
dc.date.available 2018-04-17T05:21:50Z
dc.date.issued 2017
dc.date.submitted 2017
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11684/1494
dc.description.abstract Küresel ticarete yeni pazar girme kararı yüksek risk ve fırsatlarla dolu stratejik bir harekettir. Çalışmanın amacı, yöneticilerin yeni dış pazara girme kararını nasıl aldıkları ve karar alma sürecini etkileyen faktörleri araştırmaktır. Araştırma, Kosova pazarına giren Türk işletmeleri üzerİnde nitel yöntemle gerçekleştirilmiştir. Çalışmada, Kosova'da faaliyet gösteren altı işletmenin sahip ya da genel müdürleri ile yarı yapılandırılmış görüşme yöntemi ile veri toplanmıştır. Açık uçlu soruların kullanıldığı görüşmeler kaydedilİp metin haline dönüştürülmüştür. Çözümleme sonucunda elde edilen bulgular Türk işletmelerinin Kosova'da ölçekleriyle tutarlı bir şekilde aracılı ihracatı tercih ettiklerini göstermiştir. Uluslararasılaşma kararında coğrafi, idari ve siyasal, iktisadi ve kültürel unsurların rol oynadığı; uluslararası bilgi kaynağı olarak müşteri, aracı ve sosyal bağların tercih edildiği; uluslararasılaşırken temel verimlilik artışı olarak ölçek ekonomilerinin gösterildiği ortaya çıkmıştır. Çalışma, Türk yöneticilerin Kosova pazarına girerlerken kültürel yakınlığa büyük önem verdikleri sonucunu göstermektedir. Özellikle, Kosova Türkiye Ticaret Odası gibi aracı kuruluşların etkililiğinin ve sayısının artması Türk işletmelerinin Kosova’ya girişini daha da kolaylaştıracaktır. tr_TR
dc.description.abstract Decision making to entry new market in global business is a strategic move with elevated risk and opportunities. The aim of the study was to inquiry how managers make decision to entry new foreign market and what factors influence the decision-making process. The research has qualitative approach of Turkish businesses entering in Kosovo’s market. In the study, data were collected through semi-structured interviews with Turkish owners or general managers of six businesses operate in Kosovo. Interviews which had open-ended questions were recorded and transcripted. Findings show that Turkish businesses choose intermediated export since they are small-and-medium sized enterprises. It is found that cultural, admisintrative and political, geographic and economic factors play important roles in internalization decission. Moreover, the source of efficiency increase during internalization is achieving economies of scale. Finally, prominent information sources of internalization are customers, intermediaries, and social bonds. According to research, Turkish decision makers give important weight to the cultural proximity during the entrance to Kosovo market. The enterance of Turkish business to Kosovo market will be easier by the increasing effectiveness of Kosovo Turkey Chamber of Comerce and opening similar organizations. tr_TR
dc.language.iso tur tr_TR
dc.publisher ESOGÜ, Sosyal Bilimler Enstitüsü tr_TR
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess tr_TR
dc.subject Karar Alma tr_TR
dc.subject Kosova tr_TR
dc.subject Türkiye tr_TR
dc.subject Uluslararası Ticaret tr_TR
dc.subject Yeni Pazara Girme tr_TR
dc.subject Stratejik Kararlar tr_TR
dc.subject Decision-Making tr_TR
dc.subject Kosovo tr_TR
dc.subject Turkey tr_TR
dc.subject International Trade tr_TR
dc.subject Entering in Foreign Markets tr_TR
dc.subject Strategic Decisions tr_TR
dc.title Yeni pazara girmek için yöneticilerin karar verme süreci : Kosova Pazarına giren Türk işletmeleri örneği tr_TR
dc.type masterThesis tr_TR
dc.contributor.department ESOGÜ, İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi, İşletme tr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster