dc.contributor.advisor |
Çubukçu, Zühal |
|
dc.contributor.author |
Tosuntaş, Şule Betül |
|
dc.date.accessioned |
2018-04-17T05:21:43Z |
|
dc.date.available |
2018-04-17T05:21:43Z |
|
dc.date.issued |
2017 |
|
dc.date.submitted |
2017 |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/11684/1491 |
|
dc.description.abstract |
Amaç: Bu araştırmada öğretmenlerin etkileşimli tahtayı kabul ve kullanımları,
teknolojik pedagojik alan bilgileri ve etkileşimli tahta kullanımı geçiş becerilerinin
performanslarına etkisini incelemek amaçlanmıştır.
Yöntem: Araştırmada ele alınan faktörlerin arasındaki neden-sonuç ilişkisine
dayanarak yapısal eşitlik modeli temelinde nedensel desen kullanılmıştır. Araştırmanın
çalışma grubu 2015-2016 eğitim öğretim yılında Eskişehir il sınırları içerisinde ilkokul,
ortaokul ve liselerde görev yapan 305 öğretmenden oluşmuştur. Araştırmanın verileri
Etkileşimli Tahta Kabul ve Kullanım Ölçeği, Teknopedagojik Alan Bilgisi Uygulama
Ölçeği, Etkileşimli Tahta Geçiş Çerçevesi Ölçeği ve Öğretmen Performansı Ölçeği
olmak üzere 4 ölçme aracıyla toplanmıştır. Verilerin çözümlenmesinde betimsel
analizler, t-testi, ANOVA, korelasyon, basit doğrusal regresyon analizi, çoklu regresyon
analizi, kümeleme analizi ve yapısal eşitlik modelinin test edilmesinde yol analizi
kullanılmıştır.
Bulgular: Teknolojik pedagojik alan bilgisinin etkileşimli tahta kabul ve
kullanımı ve öğretmen performansı üzerinde olumlu yönde etkisi; etkileşimli tahta
kabul ve kullanımının etkileşimli tahta geçiş becerileri ve öğretmen performansı
üzerinde olumlu yönde etkisi; etkileşimli tahta geçiş düzeylerinin öğretmen performansı
üzerinde olumlu yönde etkisi olduğu bulgularına ulaşılmıştır. Bu bulgular öğretmen
performansı ile öğretmenlerin etkileşimli tahta kabul ve kullanımı, teknolojik pedagojik
alan bilgileri, etkileşimli tahta geçiş becerileri arasındaki ilişkilere dayanan modelin
oluşturulabileceğini göstermektedir.
Sonuç ve Öneriler: Bu araştırma teknoloji entegrasyonu bağlamında
öğretmenlerin performanslarının teknolojik pedagojik alan bilgileri, etkileşimli tahta
kabul ve kullanımı, etkileşimli tahta geçiş becerilerinin birbirleriyle ilişkili olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Bu açıdan teknolojik pedagojik alan bilgilerinin ve etkileşimli
tahta kullanımlarının performanslarına olumlu yönde yansıdığı söylenebilir. Bu
sonuçlardan hareketle öğretmen performansının geliştirilmesinde teknolojik pedagojik
alan bilgisi ve etkileşimli tahta kullanımı önem taşımaktadır. |
tr_TR |
dc.description.abstract |
Purpose: This research aimed to explore the acceptance and usage of the
teachers towards the interactive whiteboard, their technologic pedagogic content
knowledge and the effect of their interactive whiteboard transition skills to their
performance.
Method: The method used in the research is casual design on the basis of
structural equation model, based on the cause and effect relationship between the factors
discussed in the research. The study group of the research consisted of 305 teachers,
who were working in primary schools, secondary schools and high schools within the
borders of EskiĢehir province in the academic year of 2015-2016. Data were collected
through 4 measurement tools, namely ―Interactive Whiteboard Acceptance and Use
Scale‖, ―Technopedagogical Content Knowledge Practical Scale‖, ―Interactive
Whiteboard Transition Framework Scale‖, and ―Teacher Performance Scale‖.
Descriptive analysis, t-test, ANOVA, correlation, simple linear regression analysis and
multiple regression analysis were used for the analysis of the data, whereas path
analysis was used for testing structural equation model.
Results: It was found that technologic pedagogic content knowledge has
positive effect on the acceptance and use of interactive whiteboard and teacher
performance; the acceptance and use of interactive whiteboard has positive effect on the
interactive whiteboard transition skills and teacher performance; interactive whiteboard
transition level has positive effect on teacher performance. These findings show that a
model based on the relationships between teacher performance, teachers‘ acceptance
and use of interactive board, their technologic pedagogic field knowledge, and their
interactive whiteboard adaptation level can be developed. Conclusion and Suggestions: As a result of this research, it was concluded that
teacher performance, teachers‘ acceptance and use of interactive whiteboard,
technologic pedagogic content knowledge, and interactive whiteboard adaptation level
are interrelated. From this perspective, it can be said that teachers‘ technologic
pedagogic content knowledge and interactive whiteboard usage are reflected positively
into their performance. According to these results, technologic pedagogic content
knowledge and interactive whiteboard usage are significant on the improvement of
teacher performance. |
tr_TR |
dc.language.iso |
tur |
tr_TR |
dc.publisher |
ESOGÜ, Eğitim Bilimleri Enstitüsü |
tr_TR |
dc.rights |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
tr_TR |
dc.subject |
Etkileşimli Tahta |
tr_TR |
dc.subject |
BirleĢtirilmiş Teknoloji Kabul ve Kullanım Modeli |
tr_TR |
dc.subject |
Teknopedagojik Alan Bilgisi |
tr_TR |
dc.subject |
Öğretmen Performansı |
tr_TR |
dc.subject |
Interactive Whiteboard |
tr_TR |
dc.subject |
Unified Theory of Acceptance and Use of Technology |
tr_TR |
dc.subject |
Technopedagogic Content Knowledge |
tr_TR |
dc.subject |
Teacher Performance |
tr_TR |
dc.title |
Öğretmenlerin etkileşimli tahta kullanımına etki eden faktörler ve öğretmen performansına etkisi |
tr_TR |
dc.type |
doctoralThesis |
tr_TR |
dc.contributor.authorID |
TR196486 |
tr_TR |
dc.contributor.department |
ESOGÜ, Eğitim Fakültesi, Eğitim Programları ve Öğretim |
tr_TR |