ESOGÜ Akademik Açık Erişim Sistemi

Öğretmenlerin etkileşimli tahta kullanımına etki eden faktörler ve öğretmen performansına etkisi

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisor Çubukçu, Zühal
dc.contributor.author Tosuntaş, Şule Betül
dc.date.accessioned 2018-04-17T05:21:43Z
dc.date.available 2018-04-17T05:21:43Z
dc.date.issued 2017
dc.date.submitted 2017
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11684/1491
dc.description.abstract Amaç: Bu araştırmada öğretmenlerin etkileşimli tahtayı kabul ve kullanımları, teknolojik pedagojik alan bilgileri ve etkileşimli tahta kullanımı geçiş becerilerinin performanslarına etkisini incelemek amaçlanmıştır. Yöntem: Araştırmada ele alınan faktörlerin arasındaki neden-sonuç ilişkisine dayanarak yapısal eşitlik modeli temelinde nedensel desen kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubu 2015-2016 eğitim öğretim yılında Eskişehir il sınırları içerisinde ilkokul, ortaokul ve liselerde görev yapan 305 öğretmenden oluşmuştur. Araştırmanın verileri Etkileşimli Tahta Kabul ve Kullanım Ölçeği, Teknopedagojik Alan Bilgisi Uygulama Ölçeği, Etkileşimli Tahta Geçiş Çerçevesi Ölçeği ve Öğretmen Performansı Ölçeği olmak üzere 4 ölçme aracıyla toplanmıştır. Verilerin çözümlenmesinde betimsel analizler, t-testi, ANOVA, korelasyon, basit doğrusal regresyon analizi, çoklu regresyon analizi, kümeleme analizi ve yapısal eşitlik modelinin test edilmesinde yol analizi kullanılmıştır. Bulgular: Teknolojik pedagojik alan bilgisinin etkileşimli tahta kabul ve kullanımı ve öğretmen performansı üzerinde olumlu yönde etkisi; etkileşimli tahta kabul ve kullanımının etkileşimli tahta geçiş becerileri ve öğretmen performansı üzerinde olumlu yönde etkisi; etkileşimli tahta geçiş düzeylerinin öğretmen performansı üzerinde olumlu yönde etkisi olduğu bulgularına ulaşılmıştır. Bu bulgular öğretmen performansı ile öğretmenlerin etkileşimli tahta kabul ve kullanımı, teknolojik pedagojik alan bilgileri, etkileşimli tahta geçiş becerileri arasındaki ilişkilere dayanan modelin oluşturulabileceğini göstermektedir. Sonuç ve Öneriler: Bu araştırma teknoloji entegrasyonu bağlamında öğretmenlerin performanslarının teknolojik pedagojik alan bilgileri, etkileşimli tahta kabul ve kullanımı, etkileşimli tahta geçiş becerilerinin birbirleriyle ilişkili olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Bu açıdan teknolojik pedagojik alan bilgilerinin ve etkileşimli tahta kullanımlarının performanslarına olumlu yönde yansıdığı söylenebilir. Bu sonuçlardan hareketle öğretmen performansının geliştirilmesinde teknolojik pedagojik alan bilgisi ve etkileşimli tahta kullanımı önem taşımaktadır. tr_TR
dc.description.abstract Purpose: This research aimed to explore the acceptance and usage of the teachers towards the interactive whiteboard, their technologic pedagogic content knowledge and the effect of their interactive whiteboard transition skills to their performance. Method: The method used in the research is casual design on the basis of structural equation model, based on the cause and effect relationship between the factors discussed in the research. The study group of the research consisted of 305 teachers, who were working in primary schools, secondary schools and high schools within the borders of EskiĢehir province in the academic year of 2015-2016. Data were collected through 4 measurement tools, namely ―Interactive Whiteboard Acceptance and Use Scale‖, ―Technopedagogical Content Knowledge Practical Scale‖, ―Interactive Whiteboard Transition Framework Scale‖, and ―Teacher Performance Scale‖. Descriptive analysis, t-test, ANOVA, correlation, simple linear regression analysis and multiple regression analysis were used for the analysis of the data, whereas path analysis was used for testing structural equation model. Results: It was found that technologic pedagogic content knowledge has positive effect on the acceptance and use of interactive whiteboard and teacher performance; the acceptance and use of interactive whiteboard has positive effect on the interactive whiteboard transition skills and teacher performance; interactive whiteboard transition level has positive effect on teacher performance. These findings show that a model based on the relationships between teacher performance, teachers‘ acceptance and use of interactive board, their technologic pedagogic field knowledge, and their interactive whiteboard adaptation level can be developed. Conclusion and Suggestions: As a result of this research, it was concluded that teacher performance, teachers‘ acceptance and use of interactive whiteboard, technologic pedagogic content knowledge, and interactive whiteboard adaptation level are interrelated. From this perspective, it can be said that teachers‘ technologic pedagogic content knowledge and interactive whiteboard usage are reflected positively into their performance. According to these results, technologic pedagogic content knowledge and interactive whiteboard usage are significant on the improvement of teacher performance. tr_TR
dc.language.iso tur tr_TR
dc.publisher ESOGÜ, Eğitim Bilimleri Enstitüsü tr_TR
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess tr_TR
dc.subject Etkileşimli Tahta tr_TR
dc.subject BirleĢtirilmiş Teknoloji Kabul ve Kullanım Modeli tr_TR
dc.subject Teknopedagojik Alan Bilgisi tr_TR
dc.subject Öğretmen Performansı tr_TR
dc.subject Interactive Whiteboard tr_TR
dc.subject Unified Theory of Acceptance and Use of Technology tr_TR
dc.subject Technopedagogic Content Knowledge tr_TR
dc.subject Teacher Performance tr_TR
dc.title Öğretmenlerin etkileşimli tahta kullanımına etki eden faktörler ve öğretmen performansına etkisi tr_TR
dc.type doctoralThesis tr_TR
dc.contributor.authorID TR196486 tr_TR
dc.contributor.department ESOGÜ, Eğitim Fakültesi, Eğitim Programları ve Öğretim tr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster