Günümüz ekonomisi ve gelişim sürecindeki işletmeler; üretimde bilimsel
yöntemlerin kullanılması, standartlaşma, tüketim alışkanlıklarının değişmesi ve
üretim çeşitliliğinin artmasının yanında, müşteri zevk ve tercihlerinde meydana gelen
değişimlere bağlı olarak, teknolojilerini sürekli geliştirip yeni ürünler üretmeye
zorlanmıştır. Bu durum ortaya çıkan ihtiyacın karşılanmasında önemli bir faktör olan
nitelikli insan gücü kavramını gündeme getirmiş, nitelikli insan teminine yönelik
talep artmıştır. Bu çalışmanın amacı; orta ve yüksek öğretim döneminde verilen
eğitimleri mezun mühendislerin bakış açıları ile değerlendirmektir. Çalışmanın
evrenini 2017 yılında, Eskişehir ilinde çalışan mühendisler oluşturmaktadır. Anketler
basit tesadüfî örnekleme yöntemiyle 142 mühendise uygulanabilmiştir. Anketin
güvenilirlik oranı %83 olarak tespit edilmiştir. Çalışmanın sonucunda ankete katılan
mezun mühendislerin lisans döneminde aldıkları teorik ve uygulamalı eğitimlerle
piyasaya ilk çıktıklarında zorlandıkları; belirli bir süre diğer çalışanlardan ( ustabaşı,
usta vb.) destek almak durumunda kaldıkları ve arzuladıkları pozisyonlarda
çalışabilmek için ilave bir eğitim almaları gerektiğine inandıkları ortaya çıkmıştır.
Modern Economy and businesses which are in today’s economic and
improvement process have been forced to improve their technology and produce
new products, depending on use of scientific method in manufecture, standardisation,
change of consuption habits and rise of manufecture multiplicity including change of
custumer pleasure and options. This situation has brought qualified person concept,
which is an important factor in fulfilment of this need, to the agenda; as a result, the
demand for qualified people has increased. The intent of this study is to evaluate the
education given during the middle and upper education period with the perspective
of graduated engineeers. The target population of this study is consist of engineers
who work in Eskişehir in 2017. Quastionnaries could only be apllied to 142
engineers by simple random method. The reliability of the questionnarie was
determined as %83. At the end of the study, it is detected that the graduated
enginieers have dificulty in the work place with the given education during the
period of upper education when they first begin any work. Additionaly, in a peroiod
of time they were forced to get help from another workers (foreman, master etc.) and
belive that they need additional education in order to work in the better position they
desired.