ESOGÜ Akademik Açık Erişim Sistemi

Kadınların okul yöneticisi olmasının önündeki engeller

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisor Güngör, Semra Kıranlı
dc.contributor.author Meriçelli, Feride
dc.date.accessioned 2018-04-12T13:41:36Z
dc.date.available 2018-04-12T13:41:36Z
dc.date.issued 2017
dc.date.submitted 2017
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11684/1465
dc.description.abstract Amaç: Bu araştırma ile Bilecik ilinde görev yapan kadınların okul yöneticisi olmasının önündeki engellerin belirlenmesi amaçlanmıştır. Yöntem: Fenomenolojik yaklaşım (olgubilimi) modelinde desenlenen araştırmada nitel araştırma yöntemine dayalı birebir görüşme tekniğinden yararlanılmıştır. Araştırma 2016-2017 öğretim yılı bahar döneminde Bilecik İl Milli Eğitim Müdürlüğü’ne bağlı merkez ilçede 30 resmi okul öncesi, ilköğretim ve ortaöğretimde görev yapan 16 erkek ve 14 kadın okul yöneticisinin katılımı ile gerçekleştirilmiştir. Araştırma verileri olgubilime dayalı içerik analizi yöntemiyle çözümlenmiş, araştırmanın alt amaçları temel alınarak bulgular tanımlanmış ve yorumlanmıştır. Bulgular: Kadınların isteksizliği, annelik rolleri, ev sorumlulukları, yöneticiliğin erkeklere uygun bir alan olarak görülmesi, kadınların kişilik özellikleri, kadınların hemcinslerine destek vermemeleri kadınların yönetici olmaları için engel teşkil etmektedir. Sonuç ve Tartışma: Kadınlar yönetici olmak isteseler de kadınlara karşı gösterilen önyargılar ve bundan kaynaklanan özgüven eksikliği kadınların daha çok çalışmasına ve yıpranmasına sebep olmaktadır. Toplumsal rollerin, toplumsal kültürün, kraliçe arı sendromunun ve cam tavan sendromunun kadınların okul yöneticisi olmasının önündeki engeller olduğu sonucuna ulaşılmıştır. tr_TR
dc.description.abstract Purpose: This study aims to determine the reasons why the number of the woman principals in the school administration is low in Bilecik. Method: The study was conducted in spring term of 2016-2017 academic year with the participation of sixteen man principals and fourteen woman principals, serving in thirty public pre-schools, primary and secondary schools in Bilecik. Designed as phenomenology model, as qualitative research methods the study has employed focus on one on one interview techniques. The content analysis of the data was carried out based on a phenomenology method and the data were described and interpreted considering the sub-goals of the study. Results: The most important results of this study is that the obstacles of woman principals to find place in administration stem from the eagerness of the women to be a principal. There are many reasons behind this eagerness. The mother roles, the household chores, the idea that the administration is suitable for the men, the fact that the women do not support their same gender are some of the obstacles for women not to prefer being principals. Conclusion and Discussion: Even if women want to be principal, the prejudge shown to them and the lack of confidence resulting from the prejudge cause the women work harder and consume away. It has been concluded that the social roles, the social culture, the patriarchy, the queen bee syndrome and the glass ceiling syndrome are the reasons which prevent the women to go forward in administration. tr_TR
dc.language.iso tur tr_TR
dc.publisher ESOGÜ, Eğitim Bilimleri Enstitüsü tr_TR
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess tr_TR
dc.subject Eğitim Yönetimi tr_TR
dc.subject Kadın Yöneticiler tr_TR
dc.subject Liberal Feminizm tr_TR
dc.subject Cam Tavan Sendromu tr_TR
dc.subject Kraliçe Arı Sendromu tr_TR
dc.subject Education Administration tr_TR
dc.subject Woman Principals tr_TR
dc.subject Feminism tr_TR
dc.subject Glass Ceiling Syndrome tr_TR
dc.subject Queen Bee Syndrome tr_TR
dc.title Kadınların okul yöneticisi olmasının önündeki engeller tr_TR
dc.type masterThesis tr_TR
dc.contributor.department ESOGÜ, Eğitim Fakültesi, Eğitim Yönetimi tr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster