Artan rekabet koşulları nedeniyle, sanayi ürünlerinde olduğu gibi hizmet sektöründe de kalitenin önemi artmıştır. Herhangi bir hizmetin kalitesinin belirlenmesi, ölçülmesi somut bir değer olmadığı için oldukça zordur. Hizmet kalitesini anlamak, anlatmak ve ölçmek için sayısal olarak ifade edilebilir bulgular oldukça azdır. Hizmet kalitesini ölçmek için birçok metot uygulanmaktadır. Algılamalar soyut kavramlardır. Bu nedenle sayısallaştırılmadan değerlendirmek imkânsızdır. Düşünceler ve fikirler ancak sayısallaştırılıp somutlaştırılarak sonuca ulaşılabilir. Toplu taşıma sistemlerinde sunulan hizmet kalitesini ölçmek için birçok yöntem geliştirilmiştir. Gelişmiş ülkelerde toplu taşıma insanlar tarafından çok fazla tercih edilmemektedir. Gelir düzeyinin ve dolayısıyla araç sahipliğinin yüksek olduğu yerlerde toplu taşımanın kullanımı oldukça azdır. İnsanların özel araç yerine toplu taşımayı seçmesi için ölçüm yapılmalı ve kalite çalışmaları yürütülmelidir. Tercih edilebilirliğin başlıca şartı kalitedir. Toplu taşıma ulaşım sistemlerinde hizmet kalitesini sağlamanın başlıca yolu rahat, hızlı, düzenli, ekonomik, güvenli bir yolculuğun gerçekleştirilmesi ile mümkündür. Hizmet Kalitesi, toplu taşıma performansını ve yolcu anlayışını yansıtmaktadır. Performansı tanımlamak için, bu algılamalara karşılık gelen yolculuğun standartları tespit edilmelidir. Değerlendirmeler hem kalite ve yolculuk standartlarına göre, hem de performansa göre yapılmalıdır. Bu çalışmada öncelikle toplu taşıma sistemlerinden hizmet almış bireylerin algıladıkları ulaşım hizmeti kalitesi TRCP100, EN13816 ve TS-EN15140 standartlarına göre incelenmiştir. Hem yöntemin geliştirilmesi, hem de örnek uygulama için Antalya ili örnek çalışma bölgesi seçilmiştir. Antalya’da geniş kapsamlı anketler uygulanmıştır. Buna göre Toplu taşıma sistemlerinin hizmet kalitesini ölçmek amacı ile ülkemiz için uygun bir yöntem geliştirilmiştir.
Due to increasingly competitive market environment, the quality of the service sector increased in importance as well as industrial products. Any assessment of quality of service, is very difficult to measure whether a concrete value. Understand the quality of service, describe the findings to measure and can be expressed numerically very small. Many methods have been applied to measure the quality of service. Perceptions abstract concepts. Therefore, it is impossible to evaluate without digitization. Digitized thoughts and ideas, but the results can be achieved concretely. Public transport systems, there are many methods to measure the quality of services offered. Public transport is not too much choice by the people in developed countries. People to choose public transport instead of private cars should be made and quality studies conducted in the measurement. The main requirement of availability is preferred quality. The main way public transport systems, service quality, comfortable, quick and economical; it is possible to realize a safe journey. Quality of Service, and passengers reflect the understanding that the performance of public transport. To define the performance of these standards should be determined by perceptions of the corresponding journey. Evaluations by the standards of quality and travel, as well as performance should be based.
In this study, the first transport service quality perceived by the individuals who serve the public transport systems and alternative transportation system to investigate causes of the US-preferred TRCP100, B-examined according to EN13816 and EN15140 standards. Antalya is chosen both the development of the method and the sample application region for the study sample. Antalya is a comprehensive questionnaire. A method according to this proposal was made. In order to measure the service quality of public transport systems have been developed with an appropriate method for our country.