Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Önsüz, M. Fatih
dc.date.accessioned 2018-03-14T05:27:30Z
dc.date.available 2018-03-14T05:27:30Z
dc.date.issued 2017
dc.identifier.citation Önsüz M.F., Sağlık Okuryazarlığı Ve Medya. Türk Dünyası Uygulama Ve Araştırma Merkezi Halk Sağlığı Dergisi. 2017; 2(2),46-53. tr_TR
dc.identifier.issn 2564-6311
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11684/1392
dc.description.abstract Sağlık okuryazarlığı, sağlığın geliştirilmesi kavramı çerçevesinde tanımlanmış bir kavramdır. Dünya Sağlık Örgütü, sağlık okuryazarlığını, sağlıkla ilgili bilgilerin okunması ve anlaşılması için gerekli temel becerilerin ötesinde, bireylerin sağlığını geliştirmesi ve iyi sağlık halini sürdürebilmesi için sağlıkla ilgili bilgiye ulaşması, anlaması ve kullanması için gerekli olan temel motivasyonu tanımlayan bilişsel ve sosyal beceriler olarak tanımlamaktadır. İngilizce “mass media” sözcüğünden dilimize giren “medya” daha çok yazılı ve görsel yayın araçları için kullanılmaktadır. Sağlık konusunda etkin iletişim yollarının bulunmasında, kitle iletişim araçlarından yani medyadan yararlanılması çok büyük önem kazanmaktadır. Medya çok sayıda kişiyle iletişim için kullanılmaktadır. Sağlık okuryazarlığı ve medya daha çok üzerinde durulması ve vurgulanması gereken bir konu olarak gittikçe önem kazanmaktadır. tr_TR
dc.description.abstract Health literacy is a concept defined within the framework of the concept of health promotion. The World Health Organization defines health literacy as cognitive and social skills that define the essential motivation for reaching, understanding and using health information in order to improve the health of individuals and maintain good health, beyond the basic skills necessary for reading and understanding health information. "Media", which comes into our language from "mass media" in English, is mostly used for written and visual broadcast media. Utilization of the media in finding effective ways of communicating about health is increasingly gaining importance. The media is used to communicate with a large number of people. Health literacy and the media are becoming increasingly important as a focus and an emphasis. tr_TR
dc.language.iso tur tr_TR
dc.publisher ESOGÜ, Sağlık Bilimleri Enstitüsü tr_TR
dc.relation.isversionof 10.2626/estüdamhsd.v2i2 tr_TR
dc.subject Sağlık Okuryazarlığı tr_TR
dc.subject Medya tr_TR
dc.subject Sağlığın Geliştirilmesi tr_TR
dc.subject Health Literacy tr_TR
dc.subject Media tr_TR
dc.subject Health Promotion tr_TR
dc.title Sağlık okuryazarlığı ve medya tr_TR
dc.type Article tr_TR
dc.contributor.authorID TR107071 tr_TR
dc.relation.journal Türk Dünyası Uygulama ve Araştırma Merkezi Halk Sağlığı Dergisi tr_TR
dc.contributor.department ESOGÜ, Tıp Fakültesi, Halk Sağlığı tr_TR
dc.identifier.volume 2 tr_TR
dc.identifier.issue 2 tr_TR
dc.identifier.startpage 46 tr_TR
dc.identifier.endpage 53 tr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster