Sağlık okuryazarlığı, sağlığın geliştirilmesi kavramı çerçevesinde tanımlanmış bir kavramdır.
Dünya Sağlık Örgütü, sağlık okuryazarlığını, sağlıkla ilgili bilgilerin okunması ve anlaşılması
için gerekli temel becerilerin ötesinde, bireylerin sağlığını geliştirmesi ve iyi sağlık halini
sürdürebilmesi için sağlıkla ilgili bilgiye ulaşması, anlaması ve kullanması için gerekli olan
temel motivasyonu tanımlayan bilişsel ve sosyal beceriler olarak tanımlamaktadır. İngilizce
“mass media” sözcüğünden dilimize giren “medya” daha çok yazılı ve görsel yayın araçları
için kullanılmaktadır. Sağlık konusunda etkin iletişim yollarının bulunmasında, kitle iletişim
araçlarından yani medyadan yararlanılması çok büyük önem kazanmaktadır. Medya çok
sayıda kişiyle iletişim için kullanılmaktadır. Sağlık okuryazarlığı ve medya daha çok üzerinde
durulması ve vurgulanması gereken bir konu olarak gittikçe önem kazanmaktadır.
Health literacy is a concept defined within the framework of the concept of health promotion.
The World Health Organization defines health literacy as cognitive and social skills that
define the essential motivation for reaching, understanding and using health information in
order to improve the health of individuals and maintain good health, beyond the basic skills
necessary for reading and understanding health information. "Media", which comes into our
language from "mass media" in English, is mostly used for written and visual broadcast
media. Utilization of the media in finding effective ways of communicating about health is
increasingly gaining importance. The media is used to communicate with a large number of
people. Health literacy and the media are becoming increasingly important as a focus and an
emphasis.