ESOGÜ Akademik Açık Erişim Sistemi

Yabancı dil öğretiminde drama ve Arapça konuşma becerisine etkisi

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisor Karataş, Yusuf
dc.contributor.author Karaca, Selman
dc.date.accessioned 2018-03-02T07:10:56Z
dc.date.available 2018-03-02T07:10:56Z
dc.date.issued 2016
dc.date.submitted 2016
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11684/1379
dc.description.abstract Bu araştırmada İmam Hatip Ortaokullarında okutulan Arapça derslerinde konuşma becerisini geliştirmede drama yöntem ve tekniklerinin kullanılmasının etkisi ölçülmeye çalışılmıştır. Ayrıca bu çalışma dünya üzerinde İngilizce öğretiminde başarılı şekilde kullanılan ve etkisi yabancı dil öğretiminde ispatlanmış olan drama yöntem ve tekniklerinin özelliklerini inceleyip gerekli görüldüğü yerlerde önerilerde bulunmaktadır. Bu çalışma giriş, 4 bölüm ve sonuç olmak üzere altı kısımdan oluşmaktadır. Giriş bölümünde, çalışmanın önemi, amacı ve alanı üzerinde durulmuştur. Birinci bölümde, Türkiye’de yabancı dil öğretimi ve gelişme süreci, Türkiye’de Arapça öğretimi, Türkiye’de Arapça öğretiminin tarihsel gelişimi ve günümüzdeki durumu açıklanmıştır. İkinci bölümde, dramanın tanımı, konu alanı temel kavramları, eğitimde drama, eğitimde dramanın tanımı ve eğitimde dramanın önemi başlıkları ayrı ayrı ele alınmış ve değerlendirilmesi yapılarak incelenmiştir. Üçüncü bölümde, genel olarak yabancı dil öğretiminde dramanın kullanımından bahsedilmiş, yabancı dil öğretiminde temel beceriler, yabancı dil eğitiminde dramanın kullanımı, dramanın Arapça konuşma becerisine olan etkisi ve Arapça konuşma becerisinde uygulanabilecek teknikler ayrıntılı şekilde ele alınmıştır. Dördüncü bölümde, öğrenci anketlerinden edinilen veriler ışığında her maddenin sonuçları ayrı ayrı değerlendirilmiş ve önerilerde bulunulmuştur. Ayrıca yine bu bölümde anket değerlendirmesinin sonunda verilerin istatiksel dökümleri tablo halinde verilmiştir. Sonuç bölümünde ise çalışmanın bilimsel probleminin tanımlanmış olduğu kuramsal çerçeveye ve kullanılan yöntem ve tekniklere bağlı olarak elde edilmiş olan bilgi ve bulgular, çalışmanın çeşitli bölümlerinde elde edilen sonuçlardan da yararlanılarak açıklanmıştır. tr_TR
dc.description.abstract In this study, the way to develop and use the speaking skills in Arabic courses that is taught in Imam Hatip Secondary Schools through drama methods and techniques are explained. Moreover, this research aims to examine the drama methods and techniques which are used all over the world as a beneficial language teaching technique and some suggestions will be made when required. In the introduction part of the research the significance of the study, its aim and its main themes are mentioned. In Chapter One the following headings are mentioned: foreign language teaching and its development process in Turkey, the basic skills in foreign language teaching, , “Arabic Teaching in Turkey”, “It’s historical development” and “Current status of Arabic teaching and after the Republic in Turkey”. In Chapter Two the following headings are investigated and mentioned in detailed: “The basic concepts of the subject”, “The definition of drama”, “Drama in education”, “The definition of drama in education” and “The importance of drama in education”, “The methods of the foreign language education”. Chapter Three includes the following headings: The use of drama in general in foreign language teaching, the use of drama in foreign language education, and then the impact of the speaking skills of drama and techniques that can be applied to the speaking skills in Arabic teaching. Chapter Four examines and investigates the questionaire which was prepared for students is laid under consideration and after this some suggestions are made.Moreover after the evaluations are made, the data as statistical are reflected in the table. Conclusion provides a general survey of the study and gives the conclusions that the study reached. tr_TR
dc.language.iso tur tr_TR
dc.publisher ESOGÜ, Sosyal Bilimler Enstitüsü tr_TR
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess tr_TR
dc.subject Arapça Öğretimi tr_TR
dc.subject Drama tr_TR
dc.subject Yabancı Dil Öğretimi tr_TR
dc.subject Konuşma Becerisi tr_TR
dc.subject Arabic Teaching tr_TR
dc.subject Foreign Language Teaching tr_TR
dc.subject Speaking Skills tr_TR
dc.title Yabancı dil öğretiminde drama ve Arapça konuşma becerisine etkisi tr_TR
dc.type masterThesis tr_TR
dc.contributor.department ESOGÜ, İlahiyat Fakültesi, Arap Dili ve Belagatı tr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster