Amaç: Bu araştırmada İlköğretim Matematik ve Sınıf Öğretmenlerinin matematik okuryazarlığı öz-yeterlikleri ile düşünme stilleri arasındaki ilişki incelenmiştir. Ayrıca öğretmenlerin matematik okuryazarlığı öz-yeterlikleri ve düşünme stillerinin cinsiyet, branş ve mesleki kıdem değişkenlerine göre farklılık gösterip göstermediği araştırılmıştır. Yöntem: Araştırmada, öğretmenlerin matematik okuryazarlığı öz-yeterliği ile düşünme stilleri arasındaki ilişkiyi belirlemeye yönelik ilişkisel model benimsenmiştir. Araştırmaya Şanlıurfa ili, Viranşehir ilçesinde MEB’de görev yapan 84 matematik ve 96 sınıf öğretmeni olmak üzere toplam 180 öğretmen katılmıştır. Bu nicel araştırmada iki veri toplama aracı kullanılmıştır. Araştırmanın verileri, Özgen ve Bindak (2008) tarafından geliştirilen “Matematik Okuryazarlığı Öz-Yeterlik Ölçeği” ile Sternberg-Wagner (1992) tarafından geliştirilen ve Türkçe geçerlik, güvenirlik çalışmaları Buluş (2006) tarafından gerçekleştirilen “Düşünme Stilleri Ölçeği” ile toplanmıştır. Ek olarak öğretmenlerin demografik özelliklerine ilişkin bilgiler (cinsiyet, branş ve mesleki kıdem) kişisel bilgi formu ile elde edilmiştir. Verilerin çözümlenmesinde; betimsel istatistikler, t-testi, tek yönlü varyans analizi, Kruskal Wallis-H testi, Mann Witney-U testi ve Pearson korelasyon analizi uygulanmıştır. Bulgular: Araştırmaya göre; sınıf ve matematik öğretmenlerinin genel olarak matematik okuryazarlığı öz-yeterliklerinin ve yasama, yürütme, yargı, hiyerarşik ve liberal düşünme stilleri puanlarının “yüksek” olduğu, öğretmenlerin global, oligarşik ve muhafazakâr düşünme stillerini daha az tercih ettikleri belirlenmiştir. Sonuç ve Tartışma: Öğretmenlerin yürütme, yargı, monarşik, oligarşik, global, dışsal ve muhafazakar düşünme stilleri cinsiyet, branş ve kıdeme göre farklılaşmadığı sonucuna ulaşılmıştır. Ancak yasama, lokal, anarşik, içsel, liberal düşünme stilleri ve matematik okuryazarlığı öz-yeterliği branşa göre farklılaşarak bu farklılaşmanın matematik öğretmenleri lehine olduğu belirlenmiştir. Ayrıca matematik okuryazarlığı öz-yeterliği ile yargı, anarşik ve liberal düşünme stilleri arasında pozitif yönde düşük bir ilişki olduğu gözlenmiştir.
Purpose: In this research, the relationship between math literacy self-efficacy and thinking styles of math and primary teachers was examined. Besides, whether math literacy self-efficacy and thinking styles’ grades of the teachers varied according to the gender, branch, vocational rank were examined. Method: In the research, the relational model was followed that tries to determine the relationship between math literacy self-efficacy and thinking styles of the teachers. 84 math teachers and 96 primary teachers-totally 180 teachers took place in the reasearch who work for the Ministry of National Education (MEB) in Viranşehir, Şanlıurfa. In this quantitative research, two data collection methods were used. One was Math literacy self-efficacy scale that had been developed by Özgen and Bindak (2008) and the other was developed by Sternberg-Wagner (1992) Thinking Styles Inventory, whose reliability and validity studies were performed by Buluş (2006). In addition, the demographic features of the teachers (gender, branch and vocational rank) were obtained by personal data forms. In analysis of the datum; the analysis of average, Standard deviation, t-test, analyze of one way variance, Kruskal Wallis-H test, Mann Witney- U test and Pearson Correlation analyze were applied. Results: According to the findings of the research, level of math literacy self-efficacy and legislative, judical, executive, hierarchic and liberal thinking styles’ points of the primary and math teachers’ are high and it was diagnosed that the teachers prefer less global, oligarchic and conservative thinking styles. Conclusion and Discussion: It was found out that legislative, executive, monarchic, oligarchic, global, external and conservative thinking styles of the teachers didn’t differ according to the gender, branch and vocational rank. However, it was defined that local anarchic, internal liberal thinking styles and math literacy self efficacy differred in accordance with the branches and that was in advantage of the math teachers. Moreover, a low-positive sided relation was observed between the math literacy self efficacy and the judical, anarchic, liberal thinking styles.