Amaç: Bu araştırmanın amacı; “okul müdürlerinin bir haftada hangi faaliyetleri
ne kadar gerçekleştirdikleri, gerçekleştirdikleri faaliyetlerin eğitim – öğretim işleri,
yönetim işleri, öğrenci işleri, personel işleri, çevre ilişkileri ve bina işleri alanlarındaki
dağılımlarının nasıl olduğu” sorusuna cevap aramaktır.
Yöntem: Tarama modeli kullanılan araştırmada, amaca ulaşabilmek için
veritoplama aracı olarak kontrol listesikullanılmıştır. Araştırmaya katılan okul
müdürleri kontrol listesine bir hafta boyunca gerçekleştirdikleri faaliyetleri
işaretlemişlerdir. Araştırmanınçalışma grubunu, 2014 – 2015 eğitim – öğretimyılında
Bilecik ili Merkez İlçesinde görev yapmakta olan 34 okul müdürü oluşturmuştur.
Bulgular: Okul müdürleri bir hafta boyunca ve mesai saatleri içerisinde toplam
5365 faaliyet gerçekleştirmişlerdir. Gerçekleştirdikleri faaliyetlerin yalnızca % 16,40’ı
eğitim – öğretim faaliyet alanında gerçekleşmiş, geri kalan % 73.60’ lık kısmını ise
diğer faaliyet alanları oluşturmuştur. Okul müdürleri en çok zamanlarını ise % 50,33 ile
yönetim işleri faaliyet alanında, en az zamanlarını ise personel işleri faaliyet alanında
harcamışlardır.
Sonuç ve Tartışma: Okul müdürleri eğitim liderliği rollerini yerine
getirememekte ve bir yöneticiden çok büro memuru gibi davranmaktadırlar. Bürokratik
işlere boğulan okul müdürleri zamanlarını kendileri planlayamamakta, hafta içerisinde
karşılarına çıkan durumlar ile uğraşmaktadırlar.Okul müdürleri daha çok problemlerle
ve problem durumunu ortaya çıkaran öğrenciler ile ilgilenmişler, başarılı ve problem
çıkarmayan öğrenciler ile ise yeterince ilgilenememişlerdir.
Purpose: Theaim of thisresearchis tofind an answerthequestions of how
administratorsusetheir time duringworkhoursandwhichadministrative, education,
studentaffairs, personel affairs,
buildingworksandenvironmentinteractioninstructionalactivitiesintensivelyperformedbys
chooladministrators.
Method: Thisstudywasdesignedwith a descriptive
model.Thechecklistwasusedfordatacollectiontoachievethegoal.Schooladministratorsmar
kedtheactivitiestheyperformed in thechecklistduring a week. Thepopulation of
theresearchconsists of 34schooladministratorsworkingwithintheschoolssystems of
theprovince of Bilecikin 2014 – 2015teachingseason.
Inthestudywherescreenmethodingwasused, surveywaschosen as datacollectiontool.
Results:School administratorshaveperformed5365activityduring a week.
16.40% of theactivitiestheyperformed, wasrealized in thefield of
educationalactivities.The rest 73.60% wasconsist of theotherfield of activities.School
administratorshavespentthemost time in themanagementfieldworkactivities.School
administratorshavespenttheleast time in thefield of personel affairsactivities.
DiscussionandConclusion:School administratorsareunabletofulfillthe role of
educationalleadership. Theyarebehavingmorelike a deskofficers.They do not managethe
time duetobureaucraticjobsandimmediateproblems.School
administratorshavebeendealtwiththestudentswhocausesproblems.Theyfailedtodealwiths
uccessfullandrule-abidingstudents.