ESOGÜ Akademik Açık Erişim Sistemi

Batı kaynaklı bilginin Türk akademisindeki rolü : eğitim yönetimi alanının değerlendirilmesi

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisor Aypay, Ahmet
dc.contributor.author Yalçın, Mikail
dc.date.accessioned 2018-02-06T07:09:02Z
dc.date.available 2018-02-06T07:09:02Z
dc.date.issued 2015
dc.date.submitted 2015
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11684/1283
dc.description.abstract Amaç: Bu çalışmanın amacı, Türkiye’de eğitim yönetimi alanındaki bilgi üretim süreçlerini ilişki olduğu düşünülen akademik bağımlılık, Batılı bilgi ve alakasızlık kavramları çerçevesinde ele alarak tartışmaktır. Çalışmada, bu süreçlerin nasıl işlediği eğitim yönetimi alanının mevcut durumu üzerinde durularak ele alınmış, ayrıca araştırmacı tarafından ortaya konulan temel varsayımların geçerliliğine ilişkin kanıtlar aranmıştır. Yöntem: Bu çalışma nitel araştırma paradigmasına dayalı vaka çalışması modeli temel alınarak tasarlanmıştır. Araştırma kapsamında eğitim yönetimi alanında çalışan profesör unvanlı 13 akademisyenle yarı yapılandırılmış görüşme tekniği ile elde edilen veriler analitik tümevarımsal bir anlayışla analiz edilmiştir. Bulgular: Araştırmada elde edilen bulgular Türkiye’de eğitim yönetimi alanının mevcut durumuna ilişkin olumsuz bir tablo çizmektedir. Genel bir çerçeve içerisinde ve farklı saiklerle de olsa, alanda Batılı araştırma gündem ve geleneklerine akademik anlamda bir bağımlılık durumuna işaret edilmektedir. Bu bağımlılığın bir sonucu olarak Batıdan farklı nedenlerle, farklı yollarla pek çok şey aktarılmakta ve bu durum eğitim yönetimi alanında farklı alakasızlık yapıları ortaya çıkarmaktadır. Özgün bir alanın inşası için ise tartışma başlatılması, farklılıkların teşvik edilmesi ve alanda Türkiye’nin bağlamına uygun ekoller oluşturulması gerekmektedir. Sonuç: Türkiye’de eğitim yönetimi alanı bilgi üretim süreçleri itibariyle Batılı gündem ve pratiklere bağımlıdır. Bu bağımlılık ilişkisinde Batılı bilgi aracı rolü üstlenmektedir ve bu sürecin sonunda alanda gerçekleştirilen araştırmalardan ve elde edilen sonuçlardan alakasız bir durum ortaya çıkmaktadır. tr_TR
dc.description.abstract Purpose: The purpose of this study was to consider and discuss knowledge production processes in the field of educational administration in Turkey within the framework of academic dependency, Western knowledge and irrelevance notions, which were assumed to be correlated with it. Within the study, the functioning of these processes was discussed emphasizing the current status of the educational administration field; in addition the evidences of the basic hypothesis proposed by the researcher were investigated. Methodology: This study was designed as a case study model, which is based on the paradigm of qualitative research. The data obtained from 13 academics ranks as full professors, using semi-structured interview technique was analyzed through an inductive analytical approach. Findings: The outcomes of the research were illustrated an unfavorable picture about current status of the educational administration field of Turkey. It was pointed that there is a state of dependence to the Western traditions and research agenda in the academic sense, even though it is within a general framework and with different motives. As a result of this dependency, many things were transferred from the West in various ways, for different reasons and this fact resulted with the emergence of different formations of irrelevance in the field of educational administration. In order to build an original field, it is required to initiate a discussion, to promote the differences and to create schools in the field. Conclusion and Discussion: The field of Educational administration in Turkey depends on Western agenda and practices in terms of knowledge production processes. Western knowledge plays an intermediary role, at the end of this process and the resulting case is irrelevant to the research performed in the field and the obtained results. tr_TR
dc.language.iso tur tr_TR
dc.publisher ESOGÜ, Eğitim Bilimleri Enstitüsü tr_TR
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess tr_TR
dc.subject Eğitim Yönetimi tr_TR
dc.subject Akademik Bağımlılık tr_TR
dc.subject Bilgi Üretimi tr_TR
dc.subject Alakasızlık tr_TR
dc.subject Educational Administration tr_TR
dc.subject Academic Dependency tr_TR
dc.subject Knowledge Production tr_TR
dc.subject İrrelevancy tr_TR
dc.title Batı kaynaklı bilginin Türk akademisindeki rolü : eğitim yönetimi alanının değerlendirilmesi tr_TR
dc.type doctoralThesis tr_TR
dc.contributor.authorID TR119750 tr_TR
dc.contributor.department ESOGÜ, Eğitim Fakültesi, Eğitim Yönetimi, Teftişi, Planlaması ve Ekonomisi tr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Dosyalar Boyut Biçim Göster

Bu öğe ile ilişkili dosya yok.

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster