Behremen, Cesim(ESOGÜ, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2021)
Dünya genelinde kitle turizmine karşı gelişen alternatif turizm çeşitlerinden biri de gastronomi turizmidir. Gastronomi turizmini kısaca, bir yöre ya da bölgeye özgü, yiyecek ve içecekleri tatmak üzere yapılan seyahatler ...
Sever, Yılmaz(ESOGÜ, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2021)
Bu çalışmanın konusu, eğitim mutfaklarının donanımı ve tasarımıdır. Konu; iş, donanım ve tasarım başlıklarında ele alınmıştır. Araştırmanın problemi; Gastronomi ve Mutfak Sanatları bölümlerinde ve aşçılık programlarında ...
Bu araştırmanın temel amacı, turist rehberlerine yönelik gerçekleşen istenmeyen turist davranışlarını ve söz konusu davranışların rehberler üzerindeki yansımalarını keşfetmektir. Turist rehberlerine karşı sergilenen ...
Cura, Gülben(ESOGÜ, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2021)
Bu çalışma, Eskişehir İlinde turizm talebi üzerine, zaman serileri yöntemleri
içerisinde yer alan 4 teknikle 5 yıllık analiz yapılıp en uygun ve gerçekçi tahmin
yöntem ve tekniğini tespit etmek amacıyla hazırlanmıştır. ...
Güner, Derya(ESOGÜ, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2021)
Medikal turizm kavramı tarihsel süreç içerisinde evirilerek günümüze ulaşan
eski bir olgudur. Medikal turizmi karakterize eden unsurlar arasında; potansiyel
turistin ikamet ettiği ülkeden yurt dışına seyahat etmesi, ...
Doğantekin, Ali(ESOGÜ, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2020)
Gün geçtikçe büyüyen turizm sektörü, emek-yoğun özelliği nedeniyle istihdam dostu bir sektördür. Bu nedenle ülke istihdamı içerisinde önemli bir yere sahiptir. Ancak otel çalışanları; ulusal işsizlik oranları, ekonomik ...
Güzeloğlu, Ferdi Tayfur(ESOGÜ, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2021)
Tourist guides, known as the ambassadors of tourism and one of the important actors of the tourism sector, have a key role in promoting the country and ensuring the satisfaction of tourists. However, tourist guides may ...
Üsküdar, Şerife(ESOGÜ, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2021)
Bu araştırmanın amacı, otantiklik, seyahat motivasyonu ve destinasyon
sadakati arasındaki ilişkiyi belirlemek aynı zamanda otantiklik algılarının destinasyon
sadakatine etkisinde seyahat motivasyonunun aracılık rolünü ...
Ergün, Bircan(ESOGÜ, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2020)
Turist rehberlerinin performanslarının geliştirilmesi ancak iyi bir turist
rehberliği öğretimi ile mümkün olabilir. Turizm öğretimi almamış kişilerin sektörde
çalışmaları tanıtımın yanlış yapılabilmesine ve müşteri ...
Ekici, Aykut(ESOGÜ, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2020)
Araştırmanın amacı; ziyaretçilerin yöresel gastronomi unsurları tercihleri,
gastronomi deneyimlerine ait görüşleri, memnuniyet düzeyleri ve gelecek niyeti
arasındaki ilişkilerin incelenmesidir. Eskişehir’i ziyaret eden ...
Köz Akçadağ, Ela Nazlı(ESOGÜ, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019)
Hegel’in sosyal psikoloji araştırmalarında ve Karl Marx’ın felsefi
çalışmalarında temellenen yabancılaşmanın, disiplinlerarası bir inceleme konusu
olarak önemi giderek artan bir sorun olduğu düşünülmektedir. Örgütsel ...
Doğantekin, Ali(ESOGÜ, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2020)
Gün geçtikçe büyüyen turizm sektörü, emek-yoğun özelliği nedeniyle istihdam
dostu bir sektördür. Bu nedenle ülke istihdamı içerisinde önemli bir yere sahiptir.
Ancak otel çalışanları; ulusal işsizlik oranları, ekonomik ...
Kılıç, İlker(ESOGÜ, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2020)
Günümüzde birçok turistik destinasyonda yerel halk, turizmin olumsuz
etkilerinden dolayı turizmin gelişimine yönelik desteğini azaltmaktadır. Bu durumun
sebeplerini ortaya koymak amacıyla araştırmacılar, çeşitli amprik ...
Metin, Merve(ESOGÜ, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2020)
In this research, it is aimed to examine the experience of individuals who participate in the event
of the mountain climbing within the framework of flow theory. In-depth interviews were
conducted with 18 people who ...
Dereli, Nergis(ESOGÜ, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019)
Bu çalışmanın amacı, ikincil verileri derleyerek Bolu’nun termal turizm
potansiyelini ortaya çıkartmak ve Bolu’daki termal turizm tesislerinden hizmet alan
termal turistlerin memnuniyet düzeylerini belirlemektir. Böylece ...
Beybala, Timur(ESOGÜ, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019)
Çalışmanın amacı, turist rehberliği eğitiminde en verimli modelin eğitimden
memnuniyet, mesleki yeterlilik ve mesleği icra niyeti değişkenleri arasındaki ilişkiler
aracılığıyla ortaya konulmasıdır. Bu amaçla Türkiye ...
Uysal, Davut(ESOGÜ, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019)
The aim of this study is to find out the needs of tourism faculty students for the
development of their English communication skills, to create the vocational English
learning outcomes for tourism faculties in the light ...
Şahin, Ufuk(ESOGÜ, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019)
The aim of this research is to understand and evaluate the approaches of the
experts in the civil aviation and tourism sector on the role of airline transportation in
destination marketing. The universe of the research ...
Sönmez, Batuhan(ESOGÜ, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019)
Bu araştırmanın amacı, Türkiye ekonomisi için stratejik öneme sahip olan
turizm sektörüne, insan kaynağı yetiştirmekle görevli yükseköğrenim kurumları
içerisinde bulunan gastronomi ve mutfak sanatları, turizm rehberliği ...
Kızıltaş, Mustafa Çağatay(ESOGÜ, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019)
Bu araştırmada 2008 yılında Bitcoin ile adını duyuran kripto paraların turizm
işletmelerinde ödeme yöntemi olarak kullanılmasının tüketici tercihlerine etkisinin
ortaya konulması amaçlanmıştır. Araştırmanın örneklemini ...