Saotay, Hülya(ESOGÜ, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2021)
Araştırmanın amacı, kümede faaliyet gösteren işletmelerin sahip olduğu
işletme kaynaklarının işletme performansı üzerindeki etkisi ve işletme kaynaklarının
performans üzerindeki etkisinde ilişkisel sermayenin aracı rolünü ...
Şenak Düzarat, Aslışah(ESOGÜ, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2021)
Bu araştırma, teknoloji yoğun sayılabilecek bir ürünün kriz anında işbirliği ile ne kadar kısa sürede üretilebildiğini ve aktörler etkileşime geçerek kaynaklarını birbirlerine açtıklarında ortaklaşa yaratılan değeri yerli ...
Gıda, besin tedarik zincirinin her aşamasında israf edilmekle birlikte, ülkelerin gelişmişlik düzeyi arttıkça hane halkı düzeyinde israf edilen gıda miktarı da artmaktadır. İlgili literatür incelendiğinde bireylerin gıda ...
Demirbaş, Merve(ESOGÜ, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2021)
Endüstrileşme, küreselleşme, teknolojik gelişmeler ve hızlı nüfus artışı nedeniyle tüketim hızla artmıştır. Doğal kaynakların sonsuz olduğu düşüncesi tüketicileri aşırı ve bilinçsiz tüketime yönlendirmiştir. Birçok sektörde ...
Akarsu, Osman(ESOGÜ, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2021)
Girişimcilik yönelimi kavramıyla küresel rekabet ortamında hayatta kalması için sürekli yenilik yapan, hesaplı risk alabilen, pazar koşullarında saldırgan ve girişken olan, proaktif hareket eden, kendi kendine bağımsız ...
Aksoy, Ceren(ESOGÜ, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2021)
Consumption; rather than meeting a need, nowadays has started to carry symbolic meanings such as happiness, satisfaction, pleasure and gaining respect. Moreover sudden, uncontrolled and impulsive shopping behaviors have ...
Şahin, Ömer(ESOGÜ, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2021)
Bu çalışma kapsamında çevrim içi alışveriş hizmet süreci müşteri deneyimi anlamında bir bütün olarak ele alınmıştır. Çevrim içi alışverişlerde tüketicilerin talep ettikleri faydalar veya e-perakende sektörünün vaat ettiği ...
Ayaz, Süleyman(ESOGÜ, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2010)
İşletmelerin amacı tatmin edilmiş ve aldığı ürün ya da hizmetten memnun tüketiciler
yaratmaktır. Tatmin edilmemiş veya şikayetçi tavır sergileyen müşterilerin olumlu
düşünmelerini sağlayabilmek için şikayetlerin analiz ...
Güngör Özçelik, Duygu(ESOGÜ, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2010)
Teknolojinin ilerlemesiyle birlikte hızla gelişen ve değişen dünya pazarlarında ürün
ve hizmetler arasındaki fark ortadan kalkmaya başlamıştır. Bu noktada işletmeler
açısından fark yaratmak ve böylece hem tüketici ...
Kızılca, Seda(ESOGÜ, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2010)
Bu tezde, futbol sahalarındaki billboard reklâmları pazarlama iletişimi
çerçevesinde ele alınarak, tüketicilerin reklâmlara karşı tutumları ve marka
farkındalığı üzerinde durulmuştur. Çalışma temel üç bölümden oluşmaktadır. ...
Tukaç, Hülya(ESOGÜ, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2009)
Çalışma, AB’ne uyum süreci içerisinde olan ülkemiz KOBİ’lerinin Basel II standardına uyumu hazırlık düzeylerinin ölçülmesi, değerlendirilmesi ve onlara bir takım önerilerde bulunulması amacıyla yapılmıştır. Eskişehir, ...
Akadam, Alper(ESOGÜ, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2010)
Bu tez çalışması ile, kişisel nedenlere bağlı iş kazalarında psikoteknik değerlendirme yöntemleri kullanılarak, hangi faktörlerin etkili olduğunun bulunması amaçlanmıştır. Bu amaçtan yola çıkarak Ford Otosan İnönü Fabrikası'nda ...
Kaygısız, Sezgin(ESOGÜ, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2010)
Bu araştırmanın amacı, Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Tıp Fakültesi Hastanesi Çalışanlarında Rol Çatışması, Psikolojik İklim ve Mobbing (psikolojik şiddet) kavramları arasındaki ilişkilerin ortaya konulmasıdır. Bunun ...
Cengiz, Hakan(ESOGÜ, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2010)
Bu tezin amacı, Türkiye'deki KOBİ?lerin uluslararasılaşma sürecinin incelenmesidir. Tezin birinci bölümünde, KOBİ kavramının netlik kazanması amacıyla işletmelerin ölçeklerine göre sınıflandırılması üzerinde durulmuştur. ...
Tukaç, Hülya(ESOGÜ, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2009)
Çalışma, AB'ne uyum süreci içerisinde olan ülkemiz KOBİ'lerinin Basel II standardına uyumu hazırlık düzeylerinin ölçülmesi, değerlendirilmesi ve onlara bir takım önerilerde bulunulması amacıyla yapılmıştır. Eskişehir, ...
Doğan, Ersin(ESOGÜ, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2010)
Teknolojik gelişmeler, rekabet koşullarının güçleşmesi, belirsizliklerin artması gibi iş ve yönetim dünyasını etkileyen yoğun değişim, işletmeleri bu değişime uyum gösterme problemi ile karşı karşıya getirmektedir. Örgütler ...
Cengiz, Melike(ESOGÜ, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2009)
Bu çalışmanın amacı, buzdolabı seçiminde tüketicilerin tercihlerini etkileyen
faktörlerin yanı sıra tüketici tercihlerinin demografik değişkenlere göre farklılık
gösterip göstermediğinin belirlenmesidir. Eskişehir’de ...
Çelik, İsmail(ESOGÜ, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2010)
Yüksek öğretim kurumları tarafından ortaya konan eğitim ve eğitim sistemi, toplumun tümünü etkileyen önemli faktörleri bünyesinde barındırmaktadır. Dolaysıyla yüksek öğretim ve yüksek öğretim kurumlarına akademisyen ...
Baykara, Serhan(ESOGÜ, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2009)
Günümüzün hızlı değişen dünyasında, rekabetin her geçen gün artığı ortamda, işletmelerin ayakta kalabilmesi, yenilikleri kısa zamanda benimseyerek sürdürülebilir rekabet üstünlüğü elde etmeleri vazgeçilmez bir unsur haline ...
Gülgör, Gonca(ESOGÜ, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2010)
Portföy seçimi, çok kriterli ve karmaşık bir karar problemidir. Bu çalışmada, en uygun portföyün belirlenmesinde Bulanık ve Klasik Analitik Hiyerarşi Süreci birlikte kullanılmıştır. Hiyerarşik yapının oluşturulması aşamasında, ...