Can, Hatice(ESOGÜ, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2021)
Bu araştırmanın amacı, üniversite öğrencilerinin örgüt kültürü, yabancılaşma, okula devam tutum ve devamsızlık eğilimine ilişkin algılarını tespit etmek ve bu değişkenlerinin birbirleri arasındaki ilişkiyi belirlemektir.
Yöntem: ...
Çakır, Büşra(ESOGÜ, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020)
This study aims to examine the strategic plans developed by higher
education institutions and determine whether there is a consistency between the main
elements in the content of the plans and whether the strategic plans ...
Dertli, Gamze(ESOGÜ, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2021)
Bu araştırmada Türkiye’de 2010–2020 yılları arasında yükseköğretimde eğitim teknolojilerine yönelik olarak yapılan lisansüstü tez ve makaleleri lisansüstü tez ve makaleleri içerik analizi tekniği ile değerlendirilmesi ...
Kılıçaslan, Gülden(ESOGÜ, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2021)
Bu çalışmanın amacı Osmangazi Üniversitesi Yabancı Diller Bölümünde eğitim gören öğrencilerin akademik erteleme, akademik motivasyon ve devamsızlık tutum ve eğilimi arasındaki ilişkiyi belirlemektir.
Yöntem: Bu araştırmada ...
Göçer, Akın(ESOGÜ, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020)
AraĢtırmanın amacı, yöneticilerin uyguladıkları güç türleri ile öğretim elemanlarının örgütsel bağlılık düzeyleri arasındaki iliĢkinin saptanmasıdır.
Yöntem: AraĢtırma, nicel araĢtırma yöntemlerinden iliĢkisel tarama ...
Demir, Sibel(ESOGÜ, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2021)
Araştırmanın amacı; İngilizce I dersini alan ön lisans öğrencilerinin çev-rimiçi ortamda öğrenmeye hazırbulunuşluk, memnuniyet ve akademik başarı düzeyleri arasındaki ilişkinin incelenmesidir.
Yöntem: Araştırma karma ...
Aksoy, Tuba(ESOGÜ, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2021)
Bu çalışmanın amacı, Türkiye’deki devlet üniversitelerinin stratejik planlarında
yer alan misyon, vizyon ve temel değerleri incelemek, karşılaştırmak ve benzerliklerine
göre kümeleme analizi ile sık kullanılan kavramlara ...
Alper, Merve(ESOGÜ, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2021)
Bu araştırmanın amacı Scopus’ta taranan yükseköğretimde kalite konulu
2.094 makalenin verilerinin bilim haritalama tekniği ile bibliyometrik bir analizini
yapmak ve alanyazının mevcut durumunu ortaya koymaktır.
Yöntem: ...
Boncuk, Burcu(ESOGÜ, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019)
Bu çalışmanın amacı üniversite öğrencilerinin kültürlerarası duyarlılık ve etnikmerkezcilik düzeylerinin farklı değişkenlere göre incelemektir ve Erasmus+ Prog-ramından yararlanmış olan ve yararlanmamış olan öğrencilerin ...
Şahin, Vildan(ESOGÜ, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020)
Bu araştırma, üniversitelerde sıklıkla meydana gelen kriz türlerini ve bu
kurumlarda krizi atlatmak için kullanılan imaj düzeltme stratejilerini belirlemeyi
amaçlamaktadır.
Yöntem: Nitel araştırma yöntemleri kapsamında ...
Demir, Fatma(ESOGÜ, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019)
Amaç: Bu çalışmanın temel amacı, yükseköğretim kurumlarında görev yapan öğretim elemanlarının akademik entelektüel liderlik algılarının, onların örgütsel destek ve örgütsel vatandaşlık algılarını etkilediği şeklinde ...
Kaçar, Gülden(ESOGÜ, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2016)
Amaç: Beyin göçü ve tersine beyin göçünün ülke ekonomilerine yaptıkları katkı ve neden oldukları kayıplar göz önüne alındığında bu konunun üzerinde ciddi düşünülmesi ve araştırılması gereken bir konu olduğu sonucuna varılır. ...
Şangar, Zuhal(ESOGÜ, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2016)
Amaç: Bu araştırmanın amacı, yükseköğretim kurumlarında görev yapan akademisyenlerin iş doyumu ile yaşam kalitesi arasındaki ilişkiyi nedensellik çerçevesinde inceleyip ortaya koymaktadır.
Yöntem: Araştırma, iki temel ...
Menderis, İrem Aydın(ESOGÜ, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2014)
Amaç: Yükseköğretim basamağında uzaktan eğitim veren kurumlar gün geçtikçe çoğalmaktadır ve nicel anlamda artan bu kurumların yönetim anlayışlarının tekrar incelenmesi gereği doğmuştur. Bu çalışmada da amaç Türk yükseköğretimi ...
Eker, Derya(ESOGÜ, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2015)
Amaç: Bu araştırmada İç Anadolu Bölgesi’nde bir devlet üniversitesinde çalışmakta olan öğretim elemanlarının örgütsel sosyal sermaye ve örgütsel özdeşleşme puanlarının belirlenmesi; öğretim elemanlarının örgütsel sosyal ...