Kaya, Sultan(ESOGÜ, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2021)
Bu araştırmanın amacı genel eğitim sınıfında öğrenim gören özel
gereksinimli bir öğrenciye toplama, çıkarma, onluk ve birlik oluşturma becerilerinin
öğretiminde doğrudan öğretim yöntemi ile sunulan somut-yarı somut-soyut ...
Yenioğlu, Samed(ESOGÜ, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020)
Bu araştırmanın amacı, kaynaştırma öğrencilerine fen konularının öğreti-minde tablet bilgisayar aracılığıyla sunulan fen deneylerinin etkililiğini, öğrenilen konu-nun kalıcılığını ve kazanılan becerinin başka bir uygulamacı ...
İnci, Gamze(ESOGÜ, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2021)
Amaç: Bu araştırmanın temel amacı üstün zekâlı ve yetenekli öğrencilere genel eğitim okullarında sunulan eğitim hizmetlerine ilişkin öğretmenlerin deneyimlerini merkeze alarak derinlemesine incelemektir.
Yöntem: Araştırmada ...
Özaydın, M. Mustafa(ESOGÜ, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019)
Bu araştırma hafif düzeyde zihin yetersizliği tanısı almış öğrencilerin oku-duğunu anlama düzeyleri üzerinde SQ4R tekniğinin etkisi olup olmadığının belirlenme-sine yöneliktir. Araştırmada SQ4R tekniğinin okuduğunu anlama ...
Çayır, Ayşenur(ESOGÜ, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2021)
The purpose of this research is to examine that in-depth the views of families of children with mild intellectual disabilities about the process of assessment and diagnosis.
Method: The research was designed with a ...
Sağlam Ak, Asuman(ESOGÜ, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2021)
Bu araştırmada özel gereksinimli küçük çocuklara okulöncesi geçiş becerileri kapsamında yer alan becerilerin kazandırılmasını konu alan araştırmaların betimsel, niteliksel ve meta-analizinin yapılması amaçlanmıştır.
Yöntem: ...
Açıkgöz, Murat Hikmet(ESOGÜ, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2021)
Bu araĢtırmanın amacı, geliĢtirilen aile eğitim programının ve performans geri bildirimlerinin özel öğrenme güçlüğü (ÖÖG) olan çocuğa sahip ailelere akıcı okuma stratejilerini öğretmedeki etkililiğini belirlemektir. Aynı ...
Yılmaz, Engin(ESOGÜ, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2021)
Bu araştırmanın amacı; ilkokul ikinci, üçüncü ve dördüncü sınıfa devam eden özel öğrenme güçlüğü olan öğrencilerin okuduğunu anlama becerilerini desteklemek amacıyla geliştirilen Tekrarlı Okuma ve Görsel Anlama Programının ...
Kanadlı, Aslı(ESOGÜ, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2021)
Bu araştırmanın amacı özel eğitim öğretmenlerinin otizm spektrum
bozukluğu (OSB) olan öğrencilere yönelik cinsel istismar ve cinsel eğitim konularına
ilişkin görüşlerini belirlemektir.
Yöntem: Araştırmada nitel araştırma ...
Balıkçı, Özge Sultan(ESOGÜ, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020)
Bu araştırmanın amacı akıcı okuma becerilerini desteklemek amacıyla
hazırlanmış olan Okumayı Geliştirme Programının (OGEP) özel öğrenme güçlüğü olan
3 ve 4. sınıf öğrencilerinin okuma becerileri üzerindeki etkilerini ...
Ünlü, Özge(ESOGÜ, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020)
Bu araştırmanın amacı hafif ve orta düzeyde zihin yetersizliği olan
öğrencilere sunulan teknoloji destekli cinsel istismarı önleme eğitiminin etkililiğini
değerlendirmektir. Ayrıca, araştırmaya katılan çocukların, ...
Sayar, Kübra(ESOGÜ, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020)
Bu araştırmanın genel amacı, destek eğitim verilen ortamda öğretilen ken dini izleme stratejisinin özel gereksinimi olan öğrencilerin kendini izleme stratejisini kul lanma ve dersle ilgilenme düzeyleri üzerindeki etkilerinin ...
Köse, Hasan(ESOGÜ, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019)
Amaç: Bu araştırmanın amacı hafif düzeyde zihin yetersizliği olan bireylere bir iş becerisi olarak araba yıkamanın öğretiminde, animasyonla hazırlanmış video ipuçlarının bir arada sunulmasının etkililiğinin incelenmesidir. ...
Yenioğlu, Büşra Yılmaz(ESOGÜ, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019)
Amaç: Bu araştırmanın amacı, zihin yetersizliği olan çocukların sayı hissini geliştirmede doğrudan öğretim yöntemine dayalı etkinlik paketinin etkililiğini incelemektir. Yöntem: Zihin yetersizliği olan çocukların sayı ...
Pamuk, Havva(ESOGÜ, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019)
Amaç: Bu araştırmanın amacı; özel gereksinimi olan bireylerin anne ve babalarının aile katılımlarını etkileyen etmenlerin neler olduğunu ortaya çıkarmaktır. Buna göre ailelerin katılım düzeylerinin yaşlarına, anne ya da ...
Yılmaz Yenioğlu, Büşra(ESOGÜ, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019)
Amaç: Bu araştırmanın amacı, zihin yetersizliği olan çocukların sayı hissini ge-liştirmede doğrudan öğretim yöntemine dayalı etkinlik paketinin etkililiğini incelemektir.
Yöntem: Zihin yetersizliği olan çocukların sayı ...
Tutuk, Tüncay(ESOGÜ, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2017)
Amaç: Bu araştırmada, işitme yetersizliği olan öğrencilerin devam ettikleri kaynaştırma ortamlarında, bu öğrencilerin akıcı okuma becerilerini geliştirmeye yönelik gerçekleştirilen uygulamaların öğretmen görüşleri çerçevesinde ...