ESOGÜ Akademik Açık Erişim Sistemi

Anadolu liselerinde görev yapan öğretmenlerin meslek etiğine ilişkin görüşleri

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisor Güngör, Semra Kıranlı
dc.contributor.author Atalay, Berrin
dc.date.accessioned 2017-08-21T12:18:55Z
dc.date.available 2017-08-21T12:18:55Z
dc.date.issued 2017
dc.date.submitted 2017
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11684/1102
dc.description.abstract Amaç: Araştırmanın amacı, öğretmenlerin meslek etiğine ilişkin görüşlerini ortaya koymaktır. Yöntem: Bu araştırmada nitel araştırma tekniği kullanılmıştır. Eskişehir il merkezindeki Anadolu liselerinden 19 erkek, 21 kadın toplam 40 öğretmenle görüşme yapılmıştır. Öğretmenlere altı soru yöneltilmiştir. Görüşmelerde not alma tekniği kullanılmıştır. Veriler, içerik analizine göre kodlanarak tema ve alt temalar oluşturulmuştur. Araştırmanın güvenirliği için araştırmacılar verileri ayrı ayrı kodladıktan sonra karşılaştırmışlardır. Analizler tablolarda frekanslarla belirtilmiştir. Bulgular: Öğretmenler sorumluluklarında öğrenciyi ilk sıraya koymuşlardır. Öğretmenler etik ilkeler ve etik dışı davranışlar konusunda bilgi sahibidirler. Öğretmenlerin okuldaki hayatları öğrenci, iletişim ve ders odaklıdır. Öğretmenler etik dışı davranışlarla baş etme yollarına ilişkin genel olarak uyarı ve yaptırım uygulanması görüşündedirler. Öğretmenlerin etik düzenlemelere ilişkin bilgileri yok veya sınırlıdır. Öğretmenler, etik karar verme konusunda genel olarak duyarlıdırlar. Sonuç ve Tartışma: Araştırma sonuçlarına göre öğretmen meslek etiğine ilişkin etik konusunda kadın öğretmenler erkek öğretmenlere göre daha duyarlıdır. Bu sonuç alanyazındaki Pelit ve Güçer (2006), Obuz (2009), Yılmaz ve Altınkurt (2009) ve Ergin (2014)’ in araştırmaları ile benzer sonuçlar göstermektedir. Ancak, erkek öğretmenlerin etik haftası, veli iletişimi, mesleki yeterlilik, çıkar sağlamama ve etik dışı davranışlarla baş etme konularına ilişkin kadın öğretmenlerden daha hassas olmaları alanyazındaki diğer araştırmalardan farklılık göstermektedir. tr_TR
dc.description.abstract Purpose: The purpose of this study is to reveal the teachers’ opinions regarding professional ethics. Method: Qualitative research method has been used in this study. Interviews have been conducted with 40 teachers in Eskisehir at Anatolian high schools, including 19 males and 21 females. Six questions have been asked to teachers. Note taking method was used in the interviews. Data has been coded according to content analysis and theme and sub-theme have been created using this reached data. Researcher have compared the data after they coded them separately for the reliability of the study. The analyses have been stated with frequencies in the tables. Results: Teachers put students in number one place in their responsibilities. Teachers have the knowledge of ethical principles and non-ethical behaviors. The lives of teachers in the schools are focused on students, communication and lesson. Teachers agreed on warning and sanction regarding coping with non-ethical behaviors. Teachers have no or limited information on ethical regulations. Teachers have the sense of making decision ethically. Conclusion and Discussion: Female teachers are more susceptible than male teachers regarding ethics according to results. This finding reflects the same results as Pelit and Güçer (2006), Obuz (2009), Yılmaz and Altınkurt (2009) and Ergin’s (2014) researches. However, male teachers being more sensitive than female teachers about coping with ethics week, parental communication, professional competence, not taking advantage of and non-ethical issues are different from the researches in this field. tr_TR
dc.language.iso tur tr_TR
dc.publisher ESOGÜ, Eğitim Bilimleri Enstitüsü tr_TR
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess tr_TR
dc.subject Öğretmen Meslek Etiği tr_TR
dc.subject Nitel Araştırma tr_TR
dc.subject Görüşme tr_TR
dc.subject İçerik Analizi tr_TR
dc.subject Eğitim Yönetimi tr_TR
dc.subject Teacher Professional Ethics tr_TR
dc.subject Qualitative Research tr_TR
dc.subject Interview Technique tr_TR
dc.subject Content Analysis tr_TR
dc.subject Educational Administration tr_TR
dc.title Anadolu liselerinde görev yapan öğretmenlerin meslek etiğine ilişkin görüşleri tr_TR
dc.type masterThesis tr_TR
dc.contributor.department ESOGÜ, Eğitim Fakültesi, Eğitim Yönetimi tr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster