Uçar, Songül(ESOGÜ, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2021)
E itimdeki yenilikçi yaklaşımlarla, fen retim programında bazı
becerilerin ve yetkinliklerin kazandırılması günümüzde nemli hâle gelmiştir. De işen
fen programının hedefledi i becerilerin kazanılması, fen retiminin niteli ...
Yorgun, Büşra Nur(ESOGÜ, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2021)
Bu araştırmanın amacı ilkokul matematik ders kitaplarındaki problemlere eşlik eden görselleri işlevine ve doğasına göre incelemek ve ilkokullarda görev yapan sınıf öğretmenlerinin görsel kullanımına ilişkin görüşlerini ...
Can, Beyhan(ESOGÜ, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2009)
Bu araştırmada, ilköğretim 1-7. sınıf öğrenci velilerinin programın uygulanması sürecine katılımlarıyla okula ilişkin tutumları belirlenerek, yapılandırmacı programda velilerin katılım düzeylerini artırmak için çeşitli ...
Karakoca, Ayşe(ESOGÜ, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2011)
Bu araştırmada altıncı sınıf öğrencilerinin problem çözme sürecinde matematiksel düşünmeyi kullanma durumları ve bu durumların öğrencinin cinsiyeti, okul öncesi eğitim alıp almama durumu ve öğrencinin matematik başarısı ...
Uygan, Candaş(ESOGÜ, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2011)
Bu araştırmanın amacı, katı cisimlerin öğretiminde Google SketchUp (GSU) ve somut model (SM) destekli uygulamaların uzamsal yetenek kapsamındaki farklı becerilere etkisini ve uygulamalara ilişkin öğretmen adayı görüşlerini ...
Güvey, Emel(ESOGÜ, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2009)
Gelişme ve değişmelerin hızla yaşandığı günümüz koşullarında sorgulayan, araştıran, eleştirel düşünebilen, yaratıcılık yönü gelişmiş bireylere olan gereksinim düşünüldüğünde, eğitim sisteminin de varolan koşullar doğrultusunda ...
İnce, Hanife(ESOGÜ, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2012)
Bu çalışmada, kırsal bölgelerde ve şehir merkezinde öğrenim gören öğrencilerin dönüşüm geometrisi anlama düzeyleri ve iki boyutlu geometride uzamsal görselleştirme yeteneklerinin incelenmesi amaçlanmıştır. Araştırmanın ...
2006-2007 eğitim-öğretim yılından itibaren uygulanmaya başlanan İlköğretim Matematik Dersi Öğretim Programı dersin içeriğine büyük değişiklikler getirmiştir. Programın değişmesine bağlı olarak kullanılan ders kitapları da ...
Alan, Ceren(ESOGÜ, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2009)
In a life which renews itself every day, the need to use and comprehend
mathematics comes into prominence and increases continuously. One of the primary
targets of education is to raise individuals who can overcome the ...
Çakmakcı, Emine(ESOGÜ, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2009)
Bu deneysel araştırmanın amacı, ilköğretim 4. sınıf öğrencilerinin günlük yaşamlarında karşılaştıkları problemleri çözmeye ilişkin, karar verme becerilerinin kazandırılmasında drama dersinin etkisinin incelenmesidir.Araştırma ...
Güner, Özlem(ESOGÜ, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2010)
Bu çalışmada sınıf öğretmenlerinin eleştirel düşünme eğilimleri ile sınıf yönetimi yeterliliği algıları arasındaki ilişkiyi belirleyerek eleştirel düşünme ve sınıf yönetimi konularında öneriler geliştirmek amaçlanmıştır. ...
Akkaya, Ali Osman(ESOGÜ, Fen Bilimleri Enstitüsü, 2008)
Bu araştırma, 2004-2005 eğitim-öğretim yılında pilot uygulaması yapılan ve 2006-2007 eğitim-öğretim yılında uygulamaya konulan 6. sınıf matematik dersi öğretim programının uygulanabilirliğini öğretmen görüşlerine dayalı ...
Dönmez, İsmail(ESOGÜ, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2008)
The purpose of this study is to evaluate Sience and Techonolgy lesson learning
environments in the terms of student centred education. In addition to this, the student
centred applications and the teacher centred ...
Keskin, Hande(ESOGÜ, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2008)
Bu çalışma, ilköğretim ikinci kademe öğrencilerinin fen ve teknoloji dersine ilişkin
bilimsel okuryazarlık seviyelerinin tespit edilmesi amacıyla yapılmıştır. Çalışmada, 7. ve 8.
sınıf kız ve erkek öğrenciler arasında, ...
Nayman, Özge(ESOGÜ, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2011)
Bu çalışmada, ilköğretim beşinci sınıfta öğrenim gören öğrencilerin fen ve teknoloji
dersindeki öğrenme ortamlarını yapılandırmacılık açısından değerlendirmelerinin çeşitli
değişkenler açısından incelenmesi amaçlanmıştır. ...
Bu çalıĢmanın amacını, kırsal bölgelerdeki ilköğretim ikinci kademe matematik
eğitiminde yaĢanan sorunların öğrenci ve öğretmenler açısından değerlendirmesi
oluĢturmuĢtur. ÇalıĢma nicel ve nitel araĢtırma yöntem ve ...
Genç, Berrin(ESOGÜ, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2010)
Bireyler ya antıları boyunca kullanacakları sözcükleri formal ve informal
yollarla kazanmaktadırlar. Ancak ö rencilerin kazanılan sözcükleri söz varlıklarına
geçirip geçiremediklerini ya da hangi oranda geçirebildiklerini ...
İlhan, Ayşe(ESOGÜ, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2011)
Bu araştırmada, matematik eğitimi alanında yapılmış araştırmaların, tematik,
metodolojik ve istatistiksel analiz teknikleri bazında dağılımlarının, ulusal ve
uluslararası düzeydeki durumu ortaya konmaya çalışılmıştır. ...
Kılıç, Burcu(ESOGÜ, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2011)
Günümüzde yaratıcı bireylere olduğu kadar; bu özelliklerin bireyde ortaya çıkmasını ve
gelişmesini sağlayacak eğitim sistemlerine de ihtiyaç duyulmaktadır. Yaratıcı niteliklere sahip
çocukları ve gençleri erken keşfetmek, ...