Esen, Ferhan(ESOGÜ, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2021)
Bu çalışmada, Türkiye’de tıp eğitimi alanında yapılmış lisansüstü ve tıpta uzmanlık tezlerinin, araştırma ve derleme makalelerinin tematik ve metodolojik açıdan incelenmesi ve genel değerlendirilmesinin yapılarak mevcut ...
Erol, Kevser(ESOGÜ, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2021)
Probleme Dayalı Öğrenme, Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Tıp Fakültesinde 2008 yılından beri uygulanmaktadır. Bu araştırmada ESOGÜ Tıp Fakültesi’nde Probleme Dayalı Öğrenme yaklaşımında yönlendirici olarak görev almış ...
Kaşarcı, İsmail(ESOGÜ, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2021)
Bu araştırmanın amacı, eğitim fakülteleri programlarındaki öğretmenlik meslek bilgisi derslerinde kullanılan yenilikçi uygulamaların etkililiğinin meta analiz yöntemleriyle belirlenmesidir.
Yöntem: Araştırma nicel araştırma ...
Demiral, Sadife(ESOGÜ, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2021)
Bu araştırmanın amacı, “ortaöğretim İngilizce dersinde dinamik değerlendirmeye ilişkin bir model önerisi ortaya koymak” tır. Bu amaçla Ortaöğretim İngilizce Öğretim Programında yer alan mevcut ölçme ve değerlendirme süreci, ...
Tıraş, Bilge(ESOGÜ, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2021)
Bu araştırmada amaç Akademik Sosyal Karşılaştırma Yönü Ölçeği ve Akademik Sosyal Karşılaştırma Düzeyi Ölçeğinin geliştirilmesidir. Ardından genel sosyal karşılaştırma, akademik sosyal karşılaştırma yönü, akademik sosyal ...
Parvizi, Golsa(ESOGÜ, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2021)
Bu araştırmanın temel amacı, üniversite öğrencilerinin bilişsel esneklik düzeyleri ile psikolojik iyi oluş ve yaşam doyumları arasındaki ilişkiyi incelemektir.
Yöntem: Bu araştırma nicel bir araştırma olup ilişkisel modelde ...
Gümüş, Nesrin(ESOGÜ, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2021)
çalışmada akademisyenlerin kültüre duyarlı öğretim yeterliliklerini
etkileyen faktörler incelendi. Akademisyenlerin kişilik özellikleri ve kişisel anlam profillerinin
kültüre duyarlı öğretim öz-yeterlilikleri üzerinde ...
Arslantaş, Didem(ESOGÜ, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2021)
Bu çalışmanın amacı tıp eğiticilerinin ve tıp fakültesinde okuyan öğrencilerin
teknolojik pedagojik alan bilgilerinin düzeylerini belirlemektir.
Yöntem: Bu araştırma tarama modelinde dizayn edilmiştir. Araştırmada ...
Ay, Derya(ESOGÜ, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2021)
Bu çalışma da İlköğretim 7. sınıf öğrencilerinin İngilizce öğrenme
özerklik algısı ile yabancı dil öğrenme kaygı düzeyleri ve bu kaygı düzeyinin özerklik
algısını yordama gücü incelenmeye çalışılmıştır.
Yöntem: İlişkisel ...
Koçyiğit, Şule(ESOGÜ, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019)
Değişim hızını takip edemediğimiz bilim ve teknoloji dünyasında ino vasyon yapabilen ve teknoloji üreten ülkeler güçlü ülke olarak nitelendirilmekte, eko nomik açıdan diğer ülkelere göre daha üst seviyelerde ve prestij ...
Kartal, Mustafa(ESOGÜ, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2021)
Bu araştırmanın amacı, özel yetenekli tanısı konulmuş ve BİLSEM’de öğrenim gören ortaokul öğrencilerinin akademik motivasyonlarını çeşitli değişkenler bağlamında incelemektir. Yöntem: Bu araştırma 2019-2020 eğitim-öğretim ...
Korucuoğlu, Tezcan(ESOGÜ, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2021)
Bu araştırma, okullarda ortaya çıkan ilişkiler, yapı, kültür, uygulamalar ve yaşantıları çözümlemeyi, eğitim örgütlerinin yapısal süreçlerini; gevşek yapılı örgüt-ler, örgütlü anarşi, karmaşıklık kuramı ve izomorfizm ...
Kocatürk, Hatice Ergin(ESOGÜ, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2021)
Başta eğitim-öğretim, bilimsel araştırma ve topluma katkı olmak üzere çok
ürünlü kurumlar olarak üniversitelerden beklentiler yüksektir. Bu çalışmanın amacı geçirdiği
tarihsel değişim ve dönüşümler ışığında Türk Yükseköğretim ...
Kulbaş, Erdi(ESOGÜ, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2021)
Bu araştırmanın amacı Pozitif Psikoloji Temelli Çevrimiçi Grupla Psikolojik Danışma Programının(PPTGPDP) zihinsel yetersizliği olan çocuğa sahip annelerin psikolojik iyi oluş, öz anlayış ve umut düzeyleri üzerindeki etkisini ...
Akliman, Çiğdem Keven(ESOGÜ, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2021)
Bu çalışma, olumlu beden imajını geliştirme çevrim içi psikoeğitim programının çocukların (9-10 yaş) beden imajı memnuniyet ve öz saygı düzeylerine etkisini incelemeyi amaçlamaktadır.
Yöntem: Araştırmada nicel ve nitel ...
Gültekin, Mustafa(ESOGÜ, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2021)
Bir devlet üniversitesinin Yabancı Diller Yüksekokulu’nda uygulanan
İngilizce eğitim programını değerlendirmeyi amaçlayan bu çalışmada hazırlık okulunun
hedeflerini oluşturan İngilizce Küresel Ölçütü’nün alt kurlardaki ...
Padem, Serkan(ESOGÜ, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020)
Bu araştırmanın amacı, 19. ve 20. yüzyıllarda Osmanlı Devleti toprakları içerisinde kurulmuş olan yabancı okulların Türk toplumu üzerinde çeşitli alanlardaki etkisini ortaya çıkarmaktır. Gündelik yaşam, siyaset, eğitim ve ...