ESOGÜ Akademik Açık Erişim Sistemi

Ürünün görsel estetiğinin içsel referans fiyatlara etkisi

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisor Kimzan, Halil Semih
dc.contributor.author Mumcu, Yiğit
dc.date.accessioned 2017-07-12T05:25:30Z
dc.date.available 2017-07-12T05:25:30Z
dc.date.issued 2016
dc.date.submitted 2016
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11684/1049
dc.description.abstract Günümüzde tüketicinin istekleri ve beklentileri farklılaşmaya başlamaktadır. Söz konusu bu durum pazarlama bilim dalını da fazlasıyla ilgilendirmektedir. Tüm sektörlerdeki pazar rekabeti arttıkça pazarlamacılar ve yöneticiler tüketicinin ilgi ve algısını daha fazla çekebilmek için yeni çalışmalara ve ürün yeniliklerine odaklanmaya başlamışlardır. Estetik kavramı, ürün farklılaştırmada öne çıkan en önemli faktörlerden birisi olmaktadır. Tüketiciler için önemli ve ayırt edici bir faktör olan ürünün görsel estetiği, tüketicilerin fiyata ilişkin kararlarını etkilemektedir. Bu araştırmanın amacı, ürünün görsel estetiği ile içsel referans fiyatlar arasındaki ilişkiyi incelemektir. Çalışmanın verileri Eskişehir ilinde 1000 kişiye uygulanan anket formu aracılığı ile toplanmıştır. İçsel referans fiyat olarak eşik fiyatlar çalışmada yer almıştır. Toplanan verilerin analizi için faktör ve regresyon analizlerinden yararlanılmıştır. Bu araştırmanın sonucunda bir ürünün görsel estetiğinin içsel referans fiyatlardan fiyat eşikleri ile pozitif ve yakından ilişkili olduğunu göstermiştir. Bununla birlikte, bir ürünün görsel estetiğinin fiyat kavramı üzerinde ciddi bir rol üstlendiği açıkça görülmektedir. tr_TR
dc.description.abstract Nowadays, consumer demands and expectations begin to change. This situation greatly affects marketing discipline. As market competition increased in all sectors, marketers and managers started to focus on new approaches and product innovations to attract consumers' perception and attention. The concept of aesthetic is one of the most prominent and important factor for product differentiation. Visual product aesthetics is important and distinctive factor for consumers and it also affects price decision of consumers. This study aims to investigate the relationship between visual aesthetics of products and consumers’ internal reference prices. The data of the study is collected via a survey form from 1000 respondents in Eskisehir, Turkey. In this study, the concept of price thresholds is discussed as the part of internal reference prices. Besides, in this research, factor analysis and regression analysis were employed to analyze the data. The results revealed that visual aesthetics of products associated with consumers’ price thresholds. As a result of this concept, visual aesthetics of a product has a critical importance for pricing policies. tr_TR
dc.language.iso tur tr_TR
dc.publisher ESOGÜ, Sosyal Bilimler Enstitüsü tr_TR
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess tr_TR
dc.subject Görsel Estetik tr_TR
dc.subject Pazarlama tr_TR
dc.title Ürünün görsel estetiğinin içsel referans fiyatlara etkisi tr_TR
dc.type masterThesis tr_TR
dc.contributor.department ESOGÜ, İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi, Pazarlama tr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster