ESOGÜ Akademik Açık Erişim Sistemi

Dokuzuncu sınıf İngilizce dersi öğretim programının bütüncül eğitime göre değerlendirilmesi

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisor Acat, M. Bahaddin
dc.contributor.author Babacan, Tuğba
dc.date.accessioned 2017-05-23T06:28:56Z
dc.date.available 2017-05-23T06:28:56Z
dc.date.issued 2016
dc.date.submitted 2016
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11684/1015
dc.description.abstract Amaç: Araştırmada 9. sınıf düzeyinde uygulanan İngilizce dersi öğretim programının bütüncül eğitim açısından değerlendirilmesi amaçlanmıştır. Yöntem: Araştırma, karma yöntem araştırma türlerinden eşzamanlı çeşitleme stratejisine dayalı tasarlanmıştır. 2014-2015 eğitim-öğretim yılı süresinde Denizli il merkezindeki ortaöğretim kurumlarında çalışmakta olan 179 İngilizce öğretmeninden ve ortaöğretim kurumlarında öğrenim gören 9. sınıf öğrencileri arasından oranlı tabakalı örnekleme yöntemine göre belirlenen 1043 öğrenciden nicel veriler elde edilmiştir. Amaçlı örnekleme yöntemlerinden tabakalı amaçlı örnekleme stratejisine dayalı olarak belirlenen dört okul türünde toplam sekiz İngilizce öğretmeninden ve 9. sınıf düzeyinde öğrenim gören yirmi dört öğrenciden nitel veri elde edilmiştir. Ayrıca 9. sınıf İngilizce dersi öğretim programı, İngilizce çalışma kitapları, İngilizce dersinde yapılan sınavlar ve okullara ait fotoğraflar olmak üzere dokümanlar incelenmiştir. Nicel verilerin analizinde Kay-kare testi, Mann-Whitney U testi ve Kruskall Wallis Varyans analizi kullanılmış, frekans, yüzde değerleri hesaplanmıştır. Nitel verilerin analizinde tümevarımsal içerik analizinden ve dokümanların incelenmesinde karşılaştırmalı nitel analiz tekniğinden yararlanılmıştır. Bulgular: Mevcut İngilizce eğitim sürecinde mekanik eğitim anlayışının hakim olduğu, olumsuz sınıf atmosferinin var olduğu görülmüştür. İncelenen dokümanlarda bütüncül eğitimin yer almadığı, öğretmen-öğrenci görüşlerine göre mevcut İngilizce eğitim sürecinin bütüncül gelişime katkı sağlamadığı belirlenmiştir. Fen lisesi öğrencilerinin yabancı dile yönelik tutumlarının daha yüksek olduğu, İngilizceyi ders dışında kullanan öğrencilerin yabancı dile yönelik tutumlarının ve bütüncül öğrenme eğilimlerinin daha yüksek olduğu, kız öğrencilerin yabancı dile yönelik tutumlarının daha yüksek olduğu ve İngilizce öğretmenlerinin işlemsel öğretim yaklaşımını tercih ettikleri tespit edilmiştir. Sonuç ve TartıĢma: 9. sınıf düzeyinde gerçekleştirilen mevcut İngilizce eğitim sürecinde bütüncül eğitimin benimsenmediği ve paydaş gruplarca bütüncül eğitimin uygulanmasına yönelik bir ihtiyaç hissedildiği sonucuna ulaşılmıştır. Bu bağlamda araştırmacılara ve uygulayıcılara öneriler sunulmuştur. tr_TR
dc.description.abstract Purpose: The study aimed to evaluate 9th Grade English curriculum in terms of holistic education. Method: The study was designed on concurrent triangulation strategy that is one type of mixed method research designs. Quantitative data was gathered from 179 English language teachers working at secondary schools in Denizli during 2014-2015 education year and 1043 students who were selected among 9th grade secondary school students in Denizli with proportional stratified random sampling method. Qualitative data was gathered from 8 English language teachers working at four different school type that were determined according to stratified purposeful sampling method, one of the purposeful sampling methods, and 24 students studying at 9th grade secondary school. In addition to this, documents such as 9th grade English curriculum, English workbooks, English exams and photographs taken from the schools were evaluated. Chi square test, Mann-Whitney U test, Kruskall Wallis variance analysis were used and frequency, percent values were calculated in quantitative analysis. Inductive content analysis was used in qualitative analysis and qualitative comparative analysis was used in document analysis. Findings: It was found that mechanic education understanding was dominant in the current English training process and a negative classroom environment existed. It was determined that holistic education was not employed in the documents and current English training process didn‟t contribute to holistic development according to teacher-students‟ opinions. It was found that students studying at science high school have higher level attitude towards foreign language, students using English at extracurricular times have higher level attitude towards foreign language and holistic learning tendency, female students have higher level attitude towards foreign language and English language teachers preferred transaction teaching. Conclusion and discussion: It was found that holistic education was not adopted at 9th grade current English training process and a need for holistic education practices is felt by the stakeholders. In this context, recommendations were presented to researchers and practitioners. tr_TR
dc.language.iso tur tr_TR
dc.publisher ESOGÜ, Eğitim Bilimleri Enstitüsü tr_TR
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess tr_TR
dc.subject Bütüncül Eğitim tr_TR
dc.subject Yabancı Dil Eğitimi tr_TR
dc.subject Program Değerlendirme tr_TR
dc.subject Provus Fark Değerlendirme Modeli tr_TR
dc.subject Karma Araştırma Yöntemi tr_TR
dc.subject Holistic Education tr_TR
dc.subject Foreign Language Education tr_TR
dc.subject Program Evaluation tr_TR
dc.subject Provus Discrepancy Evaluation Model tr_TR
dc.subject Mixed Method Research tr_TR
dc.title Dokuzuncu sınıf İngilizce dersi öğretim programının bütüncül eğitime göre değerlendirilmesi tr_TR
dc.type doctoralThesis tr_TR
dc.contributor.department ESOGÜ, Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri tr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster